کیت کت، برای اولین بار توسط شخصی به نام Rowntree در شهر یورک انگلستان در یک کسب و کار شیرینی پزی در 29 آگوست سال 1935 تولید شد و از سال 1988 تا هم اکنون توسط شرکت نستله بزرگترین شرکت شکلات سازی دنیا تولید و مدیریت می شود.
کیت کت نوعی شکلات چند لایه است که از سه لایه ویفر داخلی و پوشش شکلاتی تشکیل شده است و در گروه چاکلت بار قرارمی گیرد و اصطلاحا از واژه فینگر ( انگشت – اشاره به ابعاد یک انگشت ) برای آن استفاده می کنند.
کیت کت در ابعاد و اوزان مختلف و تعداد فینگرهای مختلف تولید می شود.
نام کیت کت از نام یک کلاب قدیمی لندن در قرن هفدهم با نام Kit-Cat برداشته شده است. سرآشپز این کلاب کریستفور کتلینگ بوده که به پخت انواع پای میوه شهرت زیادی داشته .
در طراحی لوگو و بسته بندی کیت کت از رنگ قرمز و نقره ای استفاده شده است، این طراحی در سال 1942 یعنی زمانیکه کیت کت در فرمول تولید خود تغییراتی داد و سهم شیر تازه را در تولید شکلات کم کرد به رنگ بنفش و طلایی تغییر کرد ولی مجددا در سال 1949 دوباره با همان رنگ قرمز و طلایی تولید شد.
کیت کت در سال 1950 فعالیت کسب و کار بین المللی خود را آغاز کرد و در کشورهای استرالیا، نیوزیلند، آفریقای جنوبی و کانادا یعنی همان کشورهایی که شرکت Rowntree قبلا کسب و کار خود را توسعه داده بود فعالیت خود را آغاز کرد و در همان سال اولین تبلیغ تلویزیونی خود را در شبکه تلویزیونی انگستان آغاز کرد که به عنوان نقطه تحویل کسب و کار کیت کت در دنیا می باشد.
در سال 1988 کیت کت با شرکت دونالد گیلیز یک قرارداد تبلیغاتی تلویزیونی می بندد که در شبکه های تلویزیونی انگلستان پخش شود. در این تبلیغات از شعار زنگ تفریح با کیت کت – Have a Break , Have a Kit Kat استفاده می شود. این تبلیغ به عنوان یکی از بهترین تبلیغات 50 ساله در دنیا شناخته می شود و به عنوان برند کیت کت معروف است .
در سال 1988 یک شرکت شکلات سازی سوئیسی به نام Jacob Suchard به عنوان یکی از رقیبان سر سخت کیت کت در بازار وارد می شود که کیت کت با همکاری و شراکت با شرکت نستله این رقیب سخت را کنار می گذارد.
در دو دهه اخیر کیت کت مشغول برندسازی و ایجاد تنوع در انواع بسته بندی و طعمهای مختلف برای بازارهای مختلف جهانی بوده است. همچنین سعی کرده است با توسعه کارخانجات تولیدی در کشورهای دیگر به گسترش بازار و افزایش سهم فروش محصولات خود بپردازد.
در حال حاضر این محصول به عنوان خوشمزه تریت ویفر شکلاتی در دنیا شناخته می شود.
کیت کت، برای اولین بار توسط شخصی به نام Rowntree در شهر یورک انگلستان در یک کسب و کار شیرینی پزی در 29 آگوست سال 1935 تولید شد و از سال 1988 تا هم اکنون توسط شرکت نستله بزرگترین شرکت شکلات سازی دنیا تولید و مدیریت می شود.
کیت کت نوعی شکلات چند لایه است که از سه لایه ویفر داخلی و پوشش شکلاتی تشکیل شده است و در گروه چاکلت بار قرارمی گیرد و اصطلاحا از واژه فینگر ( انگشت – اشاره به ابعاد یک انگشت ) برای آن استفاده می کنند.
کیت کت در ابعاد و اوزان مختلف و تعداد فینگرهای مختلف تولید می شود.
نام کیت کت از نام یک کلاب قدیمی لندن در قرن هفدهم با نام Kit-Cat برداشته شده است. سرآشپز این کلاب کریستفور کتلینگ بوده که به پخت انواع پای میوه شهرت زیادی داشته .
در طراحی لوگو و بسته بندی کیت کت از رنگ قرمز و نقره ای استفاده شده است، این طراحی در سال 1942 یعنی زمانیکه کیت کت در فرمول تولید خود تغییراتی داد و سهم شیر تازه را در تولید شکلات کم کرد به رنگ بنفش و طلایی تغییر کرد ولی مجددا در سال 1949 دوباره با همان رنگ قرمز و طلایی تولید شد.
کیت کت در سال 1950 فعالیت کسب و کار بین المللی خود را آغاز کرد و در کشورهای استرالیا، نیوزیلند، آفریقای جنوبی و کانادا یعنی همان کشورهایی که شرکت Rowntree قبلا کسب و کار خود را توسعه داده بود فعالیت خود را آغاز کرد و در همان سال اولین تبلیغ تلویزیونی خود را در شبکه تلویزیونی انگستان آغاز کرد که به عنوان نقطه تحویل کسب و کار کیت کت در دنیا می باشد.
در سال 1988 کیت کت با شرکت دونالد گیلیز یک قرارداد تبلیغاتی تلویزیونی می بندد که در شبکه های تلویزیونی انگلستان پخش شود. در این تبلیغات از شعار زنگ تفریح با کیت کت – Have a Break , Have a Kit Kat استفاده می شود. این تبلیغ به عنوان یکی از بهترین تبلیغات 50 ساله در دنیا شناخته می شود و به عنوان برند کیت کت معروف است .
در سال 1988 یک شرکت شکلات سازی سوئیسی به نام Jacob Suchard به عنوان یکی از رقیبان سر سخت کیت کت در بازار وارد می شود که کیت کت با همکاری و شراکت با شرکت نستله این رقیب سخت را کنار می گذارد.
در دو دهه اخیر کیت کت مشغول برندسازی و ایجاد تنوع در انواع بسته بندی و طعمهای مختلف برای بازارهای مختلف جهانی بوده است. همچنین سعی کرده است با توسعه کارخانجات تولیدی در کشورهای دیگر به گسترش بازار و افزایش سهم فروش محصولات خود بپردازد.
در حال حاضر این محصول به عنوان خوشمزه تریت ویفر شکلاتی در دنیا شناخته می شود.
سرویس خبری:اخبار فناوری غذا و بخش صنعت