یکشنبه, اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۴
  • ورود
  • صفحه اصلی
  • سرویس های خبری
    • همه
    • اخبار آشپزی
    • اخبار اقتصاد و بازار
    • اخبار بین الملل
    • اخبار دام طیور و آبزیان
    • اخبار صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی
    • اخبار علمی - تغذیه و سلامت
    • اخبار فناوری غذا و بخش صنعت
    • اخبار کشاورزی و باغبانی
    • اخبار مجلس و دولت
    • اخبار نمایشگاه ها و همایش ها
    دوغ؛ نوشیدنی ایده‌آل برای تابستان

    دوغ؛ نوشیدنی ایده‌آل برای تابستان

    منابع گیاهی ویتامین B12 برای گیاه‌خواران

    منابع گیاهی ویتامین B12 برای گیاه‌خواران

    پرداخت بیش از هزار میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران استان تهران

    آغاز پرداخت مطالبات گندم کاران در فارس

    مصرف ماهیانه ۱۴۰ هزار تن برنج خارجی در کشور

    تولید برنج با معیشت مردم تناسب ندارد

    تهدید دامپروری ۱۳ استان به دلیل تنش آبی/ یک درصد از خوراک دام با ضایعات نان تامین می‌شود

    افزایش ۱۸ درصدی عرضه گوشت قرمز

    جوانه ماش؛ بمب کوچک اما پرقدرت از ویتامین و پروتئین

    جوانه ماش؛ بمب کوچک اما پرقدرت از ویتامین و پروتئین

    با این ۳ ویتامین قلبتان را بیمه کنید!

    با این ۳ ویتامین قلبتان را بیمه کنید!

    سطح زیرکشت محصولات تابستانه ۶۰ درصد کاهش می یابد

    سطح زیرکشت محصولات تابستانه ۶۰ درصد کاهش می یابد

    ماجرای فروش اجباری کالا همراه با روغن چیست؟

    ماجرای فروش اجباری کالا همراه با روغن چیست؟

    سرانه مصرف لبنیات به کمتر از ۵۰ کیلو رسید

    سرانه مصرف لبنیات به کمتر از ۵۰ کیلو رسید

    برچسب های پرطرفدار

    • فناوری غذا
    • صنایع تبدیلی کشاورزی
    • مقالات علمی
    • مصاحبه و گفتگو
    • ارسال خبر
    • کتب تخصصی
    • تماس با ما
    بدون نتیجه
    مشاهده همه نتیجه
    پایگاه خبری فناوری غذا و صنایع تبدیلی کشاورزی ایران
    بدون نتیجه
    مشاهده همه نتیجه
    Home سرویس های خبری اخبار اقتصاد و بازار

    کمبود کامیون برای حمل کالا نداریم/کرایه حمل را با تاخیر می دهند

    معاون حمل و نقل سازمان راهداری با تأکید بر اینکه نه تنها کمبود کامیون نداریم بلکه مازاد هم داریم، گفت:مجموع شرایط را به گونه ای رقم زده اند که کامیون داران رغبتی به حمل کالا ندارند.

    توسط آتنا نوریانی
    تیر ۱۰, ۱۴۰۰
    در اخبار اقتصاد و بازار
    زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
    0
    کمبود کامیون برای حمل کالا نداریم/کرایه حمل را با تاخیر می دهند

    مرتضی حنیفه‌زاده مشاور وزیر جهاد کشاورزی اخیراً درباره علت کمبود نهاده‌های دامی برای دامداران گفته است: در حال حاضر نهاده به میزان کافی برای مصرف دامداران تأمین شده است، ولی سو مدیریت و مدیریت سلیقه‌ای باعث شده نهاده‌های دامی که توسط شرکت پشتیبانی امور دام به گمرکات رسیده وارد کشور نشود و به دست دامداران نرسد.

    به گفته مشاور وزیر جهاد کشاورزی، در حال حاضر مشکل اصلی نهاده‌ها که باعث کمبود آن در دامداری‌ها شده، مسأله انتقال از گمرکات کشور به استان‌های مختلف است؛ لذا با توافقات صورت گرفته میان وزارت جهاد کشاورزی، گمرک و مسئولان حمل و نقل ریلی مقرر شد این نهاده‌های دامی مانده در گمرکات کشور در اسرع وقت ترخیص و از طریق حمل و نقل ریلی به تعاونی‌ها و اتحادیه‌های مربوطه و در نهایت به دست دامداران برسند.

    اگرچه این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی، مستقیماً از کمبود ناوگان جاده‌ای سخنی نگفته، اما با توجه به اظهارات گذشته مقامات وزارت جهاد در خصوص کمبود ناوگان جاده‌ای، تلاش برای حمل نهاده‌ها با ناوگان ریلی، به دلیل ناتوانی در رفع مشکل انتقال ناوگان جاده‌ای به بنادر جنوبی خصوصاً بندر امام خمینی (ره) برای انتقال کالاهای اساسی به داخل کشور است.

    در همین ارتباط، رئیس هیئت مدیره کانون سراسری مرغ تخمگذار نیز امروز با بیان اینکه مشکلات حمل و نقل نهاده‌های دامی از بنادر جنوبی به مقصد استان‌ها جدی است، گفته است: علیرغم اینکه حواله‌های تحویل کنجاله سویا و ذرت طبق برنامه و سهمیه بندی از بازارگاه صادر و وجه آن با تمام مشکلات نقدینگی حتی دو هفته قبل از صدور حواله در سامانه مذکور واریز می‌شود اما مشکلات حمل و نقل از بنادر جنوبی به مقصد استان‌ها بسیار جدی است. مرغداران به ناچار، درخواست غیر قانونی رانندگان کامیون‌ها که تا ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلو حمل نهاده مطالبه می‌کنند را می‌پذیرند ولی کمبود کامیون و تریلر و یا عدم تمایل رانندگان به فعالیت در این حوزه به یک معضل تبدیل شده است

    معاون سازمان راهداری: کمبود کامیون نداریم؛ شرایط را برای رانندگان سخت کرده‌اند

    در پیگیری این موضوع، بابک طالبی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  درباره اظهار نظر وزارت جهاد کشاورزی در خصوص کمبود ناوگان جاده‌ای برای حمل کالاهای اساسی اظهار کرد: ما موارد و مستندات را ارائه داده‌ایم؛ شکی نیست که ناوگان جاده‌ای ما در کشور بیش از میزان نیاز است و کامیون داران به دنبال جذب بار هستند؛ بنابراین کم لطفی است که بگوییم کامیون وجود ندارد.

    وی ادامه داد: وقتی رانندگان حمل و نقل جاده‌ای ما در گرمای بالای ۵۰ درجه به بندر امام خمینی (ره) می‌روند و ۱۰ تا ۱۴ ساعت در کامیونی که کولر ندارد، معطل می‌شوند حال آنکه کارمندان همان بندر حاضر نیستند ۵ دقیقه در آن گرما زیر آفتاب بمانند، با چه منطقی باید آنها را اجبار کنیم که برای جذب بار به بندر امام (ره) بروند؟

    طالبی گفت: البته ما مشوق‌هایی برای رانندگان در نظر گرفته‌ایم؛ برخی از رانندگان هم چون شغلشان صرفاً رانندگی است، هر شرایطی را تحمل می‌کنند و به بندر امام (ره) می‌روند اما اینکه بگویند کامیون‌ها نمی آیند، کم لطفی است؛ دستگاه‌های مسئول در آن منطقه، خودشان با شرایطی که در آنجا تعریف کرده‌اند، نمی‌گذارند کامیون‌ها به بندر امام (ره) بروند.

    روزی ۲ هزار دستگاه کامیون به بندر امام (ره) می‌رود

    معاون حمل و نقل سازمان راهداری یادآور شد: همین الان روزی ۲ هزار دستگاه کامیون به بندر امام (ره) می‌روند؛ هم برای شرکت پشتیبانی امور دام و هم برای کالاهای شرکت GTC (شرکت بازرگانی دولتی ایران) فعالیت حمل کالا داریم.

    وی تأکید کرد: حتی تمهیداتی اندیشیده‌ایم که «اعلام بار» کالاهای اساسی این دو شرکت (بازرگانی دولتی و پشتیبانی امور دام) به خصوص نهاده‌های دامی را در اولویت قرار دهیم و انحصارا دو نوبت از اعلام بار در سالن‌های اعلام بار را به کالاهای اساسی دولتی اختصاص داده‌ایم و هیچ اعلام بار بخش خصوصی نداریم؛ البته می‌پذیریم که این تمهیدات، اجحاف در حق بخش خصوصی است.

    شرکت‌های حمل و نقل خصوصی را مکلف به اعزام کامیون برای حمل کالاهای اساسی کرده‌ایم

    طالبی بیان کرد: ما حتی به شرکت‌های حمل و نقل خصوصی تکلیف کرده‌ایم که تعدادی از ناوگان ملکی خود را به بندر امام (ره) اعزام کنند و آنها هم با سازمان راهداری همکاری می‌کنند؛ در حالی که می‌توانند بگویند ما نمی‌پذیریم ولی به دعوت سازمان راهداری، پاسخ مثبت داده‌اند؛ با چنین اقداماتی توانسته‌ایم بخشی از کار را جمع و روزی ۲ هزار دستگاه کامیون را به بنادر جنوبی ارسال کنیم.

    وی با تأکید بر اینکه رانندگان به شدت از شرایط حاکم بر بندر و انبارها ناراضی اند، اظهار داشت: رانندگان بابت معطلی‌ها اذیت شده‌اند؛ البته بخشی از نارضایتی‌ها در خصوص کم بودن کرایه حمل را شرکت‌های دولتیِ صاحب کالا، جبران کرده‌اند ولی کماکان مشکل کمبود گیت خروج، کمبود انبارهایی که می‌توان از آنها بار دریافت کرد و بسیاری مشکلات دیگر باقی است که علی رغم تذکرات زیاد، اتفاق خاصی در خصوص رفع آنها رخ نداده است.

    از حمل ریلی کالاهای اساسی استقبال می‌کنیم ولی صاحب کالا رغبتی نشان نمی‌دهد

    معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره استفاده از حمل و نقل ریلی برای جابه جایی کالاهای اساسی از بنادر به داخل کشور، یادآور شد: ما به عنوان متولی بخش جاده‌ای، از افزایش سهم ریل از حمل بار نسبت به جاده استقبال می‌کنیم اما سهم بخش ریلی از حمل بار، بسیار ناچیز است.

    وی ادامه داد: به خاطر انعطافی که بخش جاده‌ای دارد طبیعتاً صاحبان کالا هم به سمت استفاده از حمل جاده‌ای رغبت بیشتری دارند تا حمل ریلی؛ برخی بارها واقعاً ریل پسندند و فقط باید با قطار حمل شوند؛ راه آهن هم تسهیلات خوبی در این خصوص در اختیار صاحبان کالا قرار داده است ولی صاحبت کالا به خاطر انعطافی که در حمل و نقل «درب به درب» در بخش جاده‌ای وجود دارد، حمل جاده‌ای را می‌پسندد؛ اما اگر در حمل و نقل ریلی، نیازی به ترانشیپ یا حمل و نقل ترکیبی در مقصد نباشد، حمل ریلی بهترین گزینه بوده و ایمن تر و ارزان‌تر است.

    سرویس های خبری اقتصاد وبازار

    منبع: خبرگذاری مهر
    برچسب ها: اقتصاد و بازارصنایع تبدیلی و تکمیلیصنایع تکمیلیصنایع غذایی
    پست قبلی

    کاهش سرب چای، با 5 دقیقه دم کردن

    پست بعدی

    پشت پرده کشتار دام های باردار/ کلیپ کشتار قدیمی است؟!

    آتنا نوریانی

    مربوطه پست ها

    مصرف ماهیانه ۱۴۰ هزار تن برنج خارجی در کشور
    اخبار اقتصاد و بازار

    تولید برنج با معیشت مردم تناسب ندارد

    توسط هانیه سیفی مجد
    اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۴
    0

    برنج یکی از مواد غذایی پرمصرف در ایران است. هر ایرانی معمولاً روزانه یک وعده برنج را در فهرست غذایی...

    بیشتر بخوانید
    تهدید دامپروری ۱۳ استان به دلیل تنش آبی/ یک درصد از خوراک دام با ضایعات نان تامین می‌شود

    افزایش ۱۸ درصدی عرضه گوشت قرمز

    اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۴
    ماجرای فروش اجباری کالا همراه با روغن چیست؟

    ماجرای فروش اجباری کالا همراه با روغن چیست؟

    اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۴
    سرانه مصرف لبنیات به کمتر از ۵۰ کیلو رسید

    سرانه مصرف لبنیات به کمتر از ۵۰ کیلو رسید

    اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۴
    پست بعدی
    انباشت ۳۰۰ هزار راس دام سنگین در دامداری ها

    پشت پرده کشتار دام های باردار/ کلیپ کشتار قدیمی است؟!

    لطفا وارد شوید برای بحث

    پر بازدیدها

    با این ۳ ویتامین قلبتان را بیمه کنید!

    با این ۳ ویتامین قلبتان را بیمه کنید!

    اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۴
    رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان: تولید ۸۷۰۰ تن کلزا در استان کردستان پیش بینی می‌شود

    مطالبات کلزاکاران حداکثر ظرف یک ماه باید پرداخت شود

    اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۴
    کاهش مصرف کربوهیدرات های صبحانه برای دیابتی ها مفید است

    تغذیه سالم برای دیابتی‌ها؛ قند خون را با این خوراکی‌ها کنترل کنید

    اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۴
    وزارت جهاد کشاورزی مصوبه شورای قیمت‌گذاری را نقض کرد| تولیدکنندگان تخم‌مرغ شاکی شدند

    کاهش تورم مرغداری‌ها و گاوداری‌های صنعتی

    فروردین ۳۱, ۱۴۰۴
    ترانزیت دام از دیّر به قطر و امارات

    کاهش قیمت ۲۰ هزار تومانی دام سبک/ هر کیلو دام سبک ۳۰۰ هزار تومان

    اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۴

    مصاحبه و گفتگو

    محسن امینی، رئیس هیأت مدیره هلدینگ میلانا :با تولید صادرات محور، گام های بلند دیگری در تعالی صنعت سلولزی ایران برداشته خواهد شد
    گفتگو و مصاحبه ها

    محسن امینی، رئیس هیأت مدیره هلدینگ میلانا :با تولید صادرات محور، گام های بلند دیگری در تعالی صنعت سلولزی ایران برداشته خواهد شد

    توسط امیرحسین فتحی
    فروردین ۲۳, ۱۴۰۴
    0

    محسن امینی، رئیس هیأت مدیره هلدینگ میلانا در حاشیه سی و دومین نمایشگاه بین المللی ایران بیوتی، کلین و صنایع...

    عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی البرز در گفتگو با ایفتاتی آی مطرح کرد :  باید بیش از پیش نگران آینده صنعت و پایداری امنیت غذایی باشیم

    عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی البرز در گفتگو با ایفتاتی آی مطرح کرد : باید بیش از پیش نگران آینده صنعت و پایداری امنیت غذایی باشیم

    بهمن ۱۴, ۱۴۰۳
    گفتگوی خواندنی ایفتاتی آی با دکتر پرویز جهانگیری مدیرعامل شرکت فرآیند فرآوری زیستی اولین و بزرگترین تامین کننده مالتودکسترین در کشور

    گفتگوی خواندنی ایفتاتی آی با دکتر پرویز جهانگیری مدیرعامل شرکت فرآیند فرآوری زیستی اولین و بزرگترین تامین کننده مالتودکسترین در کشور

    اردیبهشت ۲, ۱۴۰۳
    روایت خواندنی ایفتاتی آی ، از زندگی و کار و علایق  حاج آقا صمد رسولوی ، کارآفرین  نام آشنا و موفق صنعت غذا

    روایت خواندنی ایفتاتی آی ، از زندگی و کار و علایق حاج آقا صمد رسولوی ، کارآفرین نام آشنا و موفق صنعت غذا

    مرداد ۲۳, ۱۴۰۱
    گفتگوی اختصاصی ایفتاتی آی با مهندس حیدر توکلی شانجانی / انتظارم از رئیس جمهور ، حمایت واقعی و نگرش مثبت به تولیدکننده  و کارآفرینان است

    گفتگوی اختصاصی ایفتاتی آی با مهندس حیدر توکلی شانجانی / انتظارم از رئیس جمهور ، حمایت واقعی و نگرش مثبت به تولیدکننده و کارآفرینان است

    شهریور ۶, ۱۴۰۰
    گفتگوی اختصاصی ایفتاتی آی با دکتر مهدی کریمی تفرشی ، مدیر جوان ، خوش فکر و کارآفرین نسل سوم صنایع غذایی گلها

    گفتگوی اختصاصی ایفتاتی آی با دکتر مهدی کریمی تفرشی ، مدیر جوان ، خوش فکر و کارآفرین نسل سوم صنایع غذایی گلها

    خرداد ۲, ۱۴۰۰

    مقالات علمی و یاداشت ها

    لازمه مدیریت تخصصی و قاطع برای تثبیت قیمت مرغ

    نظام بانکی کشور نیازمند تحول ساختاری

    شهریور ۲۲, ۱۴۰۲
    استفاده از نانوپلاکت‎های گرافن در صنعت بسته‌بندی مواد غذایی و نوشیدنی

    نکات کاربردی در آماده‌سازی و کاربرد هیدروکلوئیدها

    شهریور ۵, ۱۴۰۱
    کاربرد تکنولوژی های نوین در توسعه صنعت غذا

    کاربرد تکنولوژی های نوین در توسعه صنعت غذا

    آذر ۲۳, ۱۴۰۰
    بررسی عملکرد افزودنی های بر پایه گیاهان بر کیفیت نان

    بررسی عملکرد افزودنی های بر پایه گیاهان بر کیفیت نان

    شهریور ۷, ۱۴۰۰
    استخراج کورکومین از زردچوبه با استفاده از اولتراسوند

    استخراج کورکومین از زردچوبه با استفاده از اولتراسوند

    خرداد ۸, ۱۴۰۰
    غنی سازی مواد غذایی و امنیت غذایی

    غنی سازی مواد غذایی و امنیت غذایی

    اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۰

    اهم اخبار

    سید محمدتقی نقوی، بنیانگذار و رئیس گروه عازم “شرکت های گلشهد و شهدینه آران”، شخصیت سال صنعت غذا شد

    نشست هم افزایی تولیدکنندگان و انجمن متخصصین علوم و صنایع غذایی ایران درخصوص دستاوردهای«جشنواره ملی سلامت غذا» + تصاویر مراسم

    گزارش اختصاصی ایفتاتی آی / پانزدهمین همایش ملی صادرات ماشین آلات و محصولات صنایع غذایی به همت انجمن متخصصین علوم و صنایع غذایی ایران برگزار می شود

    چهارمین کنگره بین الملی و بیست و نهمین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی ایران همزمان با بزرگداشت مقام معلم اغاز به کار کرد

    بزرگترین رویداد علمی صنایع غذایی اردیبهشت 402 برگزار می شود / چهارمین کنگره بین المللی و بیست و نهمین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی ایران

    مهدی کریمی‌تفرشی /عضو هیات مدیره کانون انجمن‌های صنایع غذایی کشور : تولید؛ علاج بیماری مهلک اقتصاد

    پایگاه خبری فناوری غذا و صنایع تبدیلی کشاورزی ایران

    © 2020 iftati. تمام حقوق برای iftati محفوظ است. طراحی و بهینه سازی توسط اوسپار.

    پایگاه خبری فناوری غذا و صنایع تبدیلی کشاورزی ایران

    • درباره ما
    • تبلیغات
    • حریم خصوصی
    • تماس با ما
    • ارسال خبر
    • تماس با ما

    مارا دنبال کنید

    خوش آمدید!

    ورود به حساب کاربری خود در زیر

    رمز عبور را فراموش کرده اید؟

    رمز عبور خود را بازیابی کنید

    لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

    ورود
    بدون نتیجه
    مشاهده همه نتیجه
    • خانه اصلی
    • سرویس های خبری
    • فناوری غذا
    • صنایع تبدیلی کشاورزی
    • مصاحبه و گفتگو
    • ارسال خبر
    • کتب تخصصی
    • تماس با ما

    © 2020 iftati. تمام حقوق برای iftati محفوظ است. طراحی و بهینه سازی توسط اوسپار.