مهدی لطفعلی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار بیان داشت: پیش بینی می شود امسال بالغ بر پنجهزارو ۱۰۰ کیلوگرم زعفران از یکهزار و 600هکتار مزارع این استان برداشت شود.
لطفعلی زاده خاطرنشان کرد: بیشترین سطح زیرکشت زعفران در استان مربوط به زرند و کمترین سطح زیر کشت مربوط به شهرستان ریگان است.
وی با اشاره به اینکه عمده محصول برداشت شده در خود استان کرمان مصرف می شود و بخشی از آن نیز از طریق استان های مجاور صادر می گردد، گفت: خرده مالکی و سرمازدگی از جمله مشکلات زعفران کاران می باشد.
لطفعلی زاده همچنین افزود: مساعد بودن آب و هوا در این استان و اعطای به موقع تسهیلات به زعفران کاران استقبال کشاورزان برای کاشت زعفران را زیاد کرده است .
وی همچنین جایگزینی محصولات کم آب بر را به جای محصولات آب بر، امکان تولید محصول با کیفیت و مطابق استانداردهای صادراتی، اشتغالزایی برای نیروی انسانی، فعال شدن صنایع مرتبط نظیر کارگاه های کوچک خانگی فرآوری زعفران را از دیگر مزایای کشت زعفران عنوان کرد.
تامین پایدار کالاهای اساسی در گلستان/انبارها باید همواره پر باشد
عبدالعلی کیانمهر در گفتوگو اظهار کرد: استفاده از همه ظرفیتهای موجود برای واردات و تأمین کالاهای اساسی یک اصل مهم...
بیشتر بخوانید











































