دوشنبه, تیر ۲۳, ۱۴۰۴
  • ورود
  • صفحه اصلی
  • سرویس های خبری
    • همه
    • اخبار آشپزی
    • اخبار اقتصاد و بازار
    • اخبار بین الملل
    • اخبار دام طیور و آبزیان
    • اخبار صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی
    • اخبار علمی - تغذیه و سلامت
    • اخبار فناوری غذا و بخش صنعت
    • اخبار کشاورزی و باغبانی
    • اخبار مجلس و دولت
    • اخبار نمایشگاه ها و همایش ها
    دلایل تغییر سیاست دولت برای ثبت سفارش و ترخیص برنج

    راهکار عرضه برنج ایرانی با قیمت ۲۰۰ هزارتومان در بازار چیست؟

    اتصال بیش از ۲۳۰۰ فروشگاه در خوزستان به سامانه کالابرگ

    تدوین طرح هوشمندانه تأمین و توزیع کالا در شرایط خاص

    گوشت قرمز زیاد، اما گران! / نرخ گوشت گوساله ۹۰ هزار تومان اعلام شد

    در تولید گوشت خودکفا شدیم یا مصرف کم شد؟

    حال و هوای بازار میوه در آستانه عید+ جدول قیمت

    قیمت عمده و نرخ روز میوه و سبزیجات تعیین شد+ جدول

    رییس سازمان شیلات ایران خبر داد: هدف‌گذاری برای تولید ۵۲ هزارتن میگو تا پایان سال‌جاری

    توسعه صادرات میگو منوط به رعایت استانداردهای جهانی است

    چطور به برنج ۸۰ هزار تومانی رسیدیم؟

    قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره بار تهران اعلام شد

    افزایش قیمت موز طی یک ماه

    شرایط واردات موز در برابر صادرات برخی اقلام میوه اعلام شد/ هر ۱.۵ کیلو سیب، یک کیلو موز

    پرداخت بیش از هزار میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران استان تهران

    کاهش برداشت گندم در اصفهان/ تاکنون ۵۰ هزار تن خرید تضمینی انجام شده است

    پیش‎‌بینی تولید ۵ میلیون تن چغندرقند بهاره

    تحقق خودکفایی شکر با راه‌اندازی کارخانجات فرآوری

    کشت انتظاری میزان کاهش تولید حبوبات در خراسان شمالی را کم کرد

    کشت انتظاری میزان کاهش تولید حبوبات در خراسان شمالی را کم کرد

    برچسب های پرطرفدار

    • فناوری غذا
    • صنایع تبدیلی کشاورزی
    • مقالات علمی
    • مصاحبه و گفتگو
    • ارسال خبر
    • کتب تخصصی
    • تماس با ما
    بدون نتیجه
    مشاهده همه نتیجه
    پایگاه خبری فناوری غذا و صنایع تبدیلی کشاورزی ایران
    بدون نتیجه
    مشاهده همه نتیجه
    Home سرویس های خبری اخبار اقتصاد و بازار

    متوسط توقف کشتیهای حامل کالای اساسی در لنگرگاه، ۲ ماه است

    معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی میانگین توقف کشتی ها روی آب در لنگرگاه ها برای صدور مجوز پهلوگیری را ۲ ماه عنوان کرد.

    توسط فاطمه خداویردی
    مهر ۲۵, ۱۴۰۰
    در اخبار اقتصاد و بازار
    زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
    0
    متوسط توقف کشتیهای حامل کالای اساسی در لنگرگاه، ۲ ماه است

    محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور اواخر هفته گذشته سفری به بندر امام خمینی (ره) داشته و از اسکله‌های واردات کالاهای اساسی بازدید کرده است.

    وی با بیان اینکه بندر امام خمینی (ره) یکی از مهم‌ترین بنادر کشور است که بخش عمده‌ای از کالاهای اساسی کشور از طریق آن وارد کشور می‌شود، گفت: البته مشکلاتی ما در بندر امام خمینی (ره) داریم که این امر نشان می‌دهد ما علاوه بر درگیری با تحریم‌های کشورهای خارجی با تحریم‌های داخلی نیز درگیر هستیم.

    محسن رضایی: برخی کشتی‌های کالای اساسی ۲ ماه در آب‌های بندر امام معطل می‌مانند

    محسن رضایی یکی از مشکلاتی که در بندر امام خمینی (ره) مشاهده می‌شود را میزان ماندگاری بسیار طولانی مدت برخی کالاهایی که وارد این بندر می‌شود دانست و ادامه داد: حتی برخی کشتی‌ها تا ۲ ماه روی آب می‌مانند و کالاهای آنها تخلیه نمی‌شود.

    مشکل کمبود زیرساخت‌های بندری نداریم / ‬ تخلیه و بارگیری کالاها نصف ظرفیت بنادر

    محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی سه شنبه هفته گذشته در حاشیه مراسم گرامی داشت روز جهانی دریانوردی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از لحاظ ظرفیت بنادر کشور جزو کشورهای برتر هستیم که ۲۶۰ میلیون تن ظرفیت فعلی بنادر ما است و تا پایان سال به ۲۸۵ میلیون تن می‌رسد.

    این در حالی است که بر اساس سالنامه آماری سازمان بنادر و دریانوردی، در سال ۱۳۹۹ اندکی بیش از ۱۳۰ میلیون تن حجم کل کالاهای تخلیه و بارگیری شده در بنادر کشور بوده که نسبت به سال قبل از آن، ۱۳۹۸ که حدوداً ۱۵۴.۵ میلیون تن کالا تخلیه و بارگیری شده بود، کاهش ۱۳.۵ درصدی داشته است.

    در سال ۱۳۹۹ حدود ۲۲.۹ میلیون تن کالای اساسی از بنادر وارد کشور شد که نزدیک به ۱۴.۸ میلیون تن آن معادل ۵۴.۷ درصد آن تنها از بندر امام خمینی وارد کشور شد.

    به عبارت دیگر تنها از ۵۰ درصد ظرفیت بنادر کشور در سال گذشته بهره برداری شده است که نشان می‌دهد تأخیر کشتی‌ها در پهلوگیری و معطلی آنها، ناشی از کمبود زیرساخت‌های بندری نیست و ریشه در علل دیگری دارد.

    این در حالی است که به دلیل خشکسالی‌های امسال، میزان واردات کالاهای اساسی افزایش یافته و در نیمه نخست امسال بیش از ۱۳ میلیون تن انواع کالای اساسی وارد کشور شد.

    معاون سازمان بنادر: صاحب کالا باید پاسخ بدهد که چرا اسناد کشتی‌ها ایراد دارند

    فرهاد منتصر کوهساری معاون امور بندری و مناطق ویژه اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره علت توقف کشتی‌ها در لنگرگاه بندر امام خمینی (ره) اظهار کرد: مهمترین مشکلی که کشتی‌ها در لنگرگاه می‌مانند، تأمین ارز از سوی صاحب کالاست.

    وی ادامه داد: هر کشتی ای که اسنادش کامل باشد، می‌تواند پهلوگیری کند؛ لذا در لنگرگاه ماندن، ملاک کار ما نیست.

    عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: کشتی باید مجوز نمایندگی کشتیرانی یا مالک کشتیرانی را ارائه دهد؛ بنابراین اگر از لحاظ اسنادی هیج مشکلی نداشته باشد، امکان پهلوگیری در اسکله‌های ما را دارد اما اگر مشکلات اسنادی اعم از تأمین ارز یا دیگر مشکلات داشته باشد، به سازمان بنادر ارتباطی ندارد؛ اما هر زمان به ما اعلام کردند که مثلاً این ۵ فروند کشتی که در لنگرگاه هستند، مشکل اسنادی ندراد و سپس اِیجِنت آن از سازمان بنادر درخواست می‌کند تا مجوز پهلوگیری صادر شود.

    وی ادامه داد: باید از خریدار و صاحب کالا از جمله شرکت پشتیبانی امور دارم یا بازرگانی دولتی پرسید که چرا برخی کشتی‌هایی که به مقصد بنادر ایران وارد لنگرگاه شده اند، مشکل اسنادی دارند و روی آب می‌مانند؛ ممکن است ۲۰ فروند کشتی در لنگرگاه معطل بمانند ولی تنها ۴ فروند آنها مشکلات اسنادی ندارند که طبق برنامه به آنها اجازه پهلوگیری نوبتی داده می‌شود.

    معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: خریدار محموله نهاده‌های دامی پشتیبانی امور دام است یا خریدار گندم بخش خصوصی است؛ خریدار باید پول فروشنده را بدهد؛ سپس فروشنده به نماینده کشتیرانی اجازه می‌دهد، سپس کشتیرانی به اِیجِنت خود اجازه می‌دهد و نهایتاً این بار تخلیه می‌شود.

    سازمان بنادر: متوسط ماندگاری کشتی در لنگرگاه‌ها ۲ ماه است

    منتصر کوهساری میانگین ماندگاری کشتی‌ها در لنگرگاه را ۲ ماه دانست و درباره هزینه دموراژ گفت: خریدار که به عنوان پشتیبانی امور دام است، به فروشنده متعهد می‌شود که تا تاریخی که در قرارداد می‌آید، کالا را تخلیه کند؛ در غیر این صورت باید دموراژ (خسارت تأخیر در تخلیه کالا از کشتی) بدهد؛ البته ممکن است خریدار، کالا را به صورت اعتباری وارد کرده باشد و لذا دموراژ ندهد و بر سر ماندگاری بار در کشتی با یکدیگر توافق کرده باشند که خسارتی پرداخت نشود.

    محسن رضایی: تأخیر در تخلیه کالاها از کشتی، به تورم کالاها در داخل می‌انجامد

    این اظهارات مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی در حالی است که محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور نتیجه تأخیر در ترخیص کالا از بنادر را دیر رسیدن کالا به دست مردم یا خروج دیرهنگام کالاهای صادراتی از کشور دانسته است.

    رضایی وجود چنین تأخیرهایی را باعث زیان‌های بی شمار برای مردم و کشور دانست و گفت: تأخیر در تخلیه کالاها باعث افزایش قیمت و تورم کالاها در داخل کشور می‌شود.

    دبیر انجمن پایانه داران بنادر: علت اصلی توقف کشتی‌ها در لنگرگاه، تأمین ارز فروشنده است

    محسن صادقی فر دبیر انجمن پایانه داران بنادر ایران درباره علت توقف طولانی مدت کشتی‌ها در بنادر تصریح کرد: شرایط پولی و بانکی در ایران با سایر کشورها به دلیل برخی محدودیت‌ها متفاوت است؛ در دنیا خریدار کالا و واردکننده اصلی ال سی در بانک‌های داخلی خود باز می‌کنند و سپس به بانک‌های خارجی و کشور فروشنده وارد می‌کنند؛ سپس کالا بارگیری شده و در کشور مقصد پهلوگیری می‌کند؛ اما در ایران ما مشکلاتی در این خصوص داریم و نمی‌توانیم به موقع ارز فروشنده کالا را تأمین و واریز کنیم.

    وی ادامه داد: در سال ۱۳۶۹ هم پس از اتمام جنگ چنین مشکلاتی در خصوص توقف طولانی مدت کشتی‌ها در بندر امام خمینی (ره) پیش آمده بود که علت آن، کمبود زیرساخت‌های بندری بود اما در حال حاضر ما مشکلی از نظر زیرساخت‌ها و تعداد بنادر و اسکله‌ها نداریم و بلکه حتی ظرفیت بنادر بیش از حجم کالاهای تخلیه و بارگیری شده است.

    سال ۶۹ دموراژ کشتی‌ها ۷۰ میلیون دلار شد

    فعال بخش خصوصی صنعت حمل و نقل دریایی یادآور شد: در آن زمان گاهی تا ۶ ماه کشتی‌ها در دو بندر خرمشهر و امام خمینی (ره) متوقف می‌ماندند و آن سال ما ۷۰ میلیون دلار دموراژ به کشتی‌ها پرداخت شد که رقم بسیار بالایی بود.

    وی تأکید کرد: ظرفیت کل بنادر ۲۶۰ میلیون تن است در حالی کل کالاهای تخلیه و بارگیری شده در سال گذشته ۱۳۰ میلیون تن بود که بخش مهمی از آن هم به صادرات برمی گردد بنابراین واردات ۲۳ میلیون تن کالاهای اساسی، در برابر ظرفیت ۲۶۰ میلیون تنی بنادر کشور، رقم ناچیزی است و سبب نمی‌شود تا این تأخیر در تخلیه کشتی‌ها که شاهدیم، رخ دهد.

    صادقی فر ادامه داد: بنابراین اصلی ترین مشکل تأخیر در تخلیه بار از کشتی، به سختی‌های تأمین ارز از سوی خریدار به فروشنده است.

     

    سرویس خبری: اقتصاد و بازار

    منبع: خبرگزاری مهر
    برچسب ها: اقتصاد و بازارصنایع تبدیلی و تکمیلیصنایع تبدیلی و کشاورزیصنایع غذاییصنعت غذافناوری غذافناوری های نوینکالای اساسیمحسن رضایی
    پست قبلی

    تحقق وعده دولت در کاهش قیمت چند محصول لبنی/ انتظار مردم برای کاهش نرخ لبنیات پرتقاضا‌

    پست بعدی

    معاون سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی: آذربایجان شرقی ۴.۵ میلیون راس دام سبک و سنگین دارد

    فاطمه خداویردی

    مربوطه پست ها

    دلایل تغییر سیاست دولت برای ثبت سفارش و ترخیص برنج
    اخبار اقتصاد و بازار

    راهکار عرضه برنج ایرانی با قیمت ۲۰۰ هزارتومان در بازار چیست؟

    توسط هستی محمدمهدی پور
    تیر ۲۳, ۱۴۰۴
    0

    رضا کنگری رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: افزایش قیمت برنج و روغن منجر به تشدید نظارت ها  در بنکداری...

    بیشتر بخوانید
    اتصال بیش از ۲۳۰۰ فروشگاه در خوزستان به سامانه کالابرگ

    تدوین طرح هوشمندانه تأمین و توزیع کالا در شرایط خاص

    تیر ۲۳, ۱۴۰۴
    گوشت قرمز زیاد، اما گران! / نرخ گوشت گوساله ۹۰ هزار تومان اعلام شد

    در تولید گوشت خودکفا شدیم یا مصرف کم شد؟

    تیر ۲۳, ۱۴۰۴
    حال و هوای بازار میوه در آستانه عید+ جدول قیمت

    قیمت عمده و نرخ روز میوه و سبزیجات تعیین شد+ جدول

    تیر ۲۳, ۱۴۰۴
    پست بعدی
    عرضه دام کمتر از ۴۲ هزار تومان صرفه اقتصادی ندارد

    معاون سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی: آذربایجان شرقی ۴.۵ میلیون راس دام سبک و سنگین دارد

    لطفا وارد شوید برای بحث

    پر بازدیدها

    هدفگذاری ایجاد ۵۰۰ روستا بازار تا پایان سال / کوتاه‌کردن زنجیره تأمین محصولات کشاورزی با مشارکت تعاونی‌ها

    هدفگذاری ایجاد ۵۰۰ روستا بازار تا پایان سال / کوتاه‌کردن زنجیره تأمین محصولات کشاورزی با مشارکت تعاونی‌ها

    تیر ۲۲, ۱۴۰۴
    رییس سازمان شیلات ایران خبر داد: هدف‌گذاری برای تولید ۵۲ هزارتن میگو تا پایان سال‌جاری

    توسعه صادرات میگو منوط به رعایت استانداردهای جهانی است

    تیر ۲۳, ۱۴۰۴
    میوه شب عید را از کجا بخریم؟ | مقایسه نرخ میوه از میادین تا مغازه

    سیب زمینی بیش از ۵۰ درصد ارزان شد

    تیر ۳, ۱۴۰۴
    یک پای عرضه اینترنتی اقلام اساسی می لنگد!

    هم‌صدایی دولت و مردم در بحران؛ بازار کالاهای اساسی تحت نظر دولت است

    تیر ۳, ۱۴۰۴
    تمدید ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری در ۲۰۲۱

    رشد ۱۷ درصدی تولید خاویار ایران

    تیر ۱۷, ۱۴۰۴

    مصاحبه و گفتگو

    محسن امینی، رئیس هیأت مدیره هلدینگ میلانا :با تولید صادرات محور، گام های بلند دیگری در تعالی صنعت سلولزی ایران برداشته خواهد شد
    گفتگو و مصاحبه ها

    محسن امینی، رئیس هیأت مدیره هلدینگ میلانا :با تولید صادرات محور، گام های بلند دیگری در تعالی صنعت سلولزی ایران برداشته خواهد شد

    توسط امیرحسین فتحی
    فروردین ۲۳, ۱۴۰۴
    0

    محسن امینی، رئیس هیأت مدیره هلدینگ میلانا در حاشیه سی و دومین نمایشگاه بین المللی ایران بیوتی، کلین و صنایع...

    عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی البرز در گفتگو با ایفتاتی آی مطرح کرد :  باید بیش از پیش نگران آینده صنعت و پایداری امنیت غذایی باشیم

    عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی البرز در گفتگو با ایفتاتی آی مطرح کرد : باید بیش از پیش نگران آینده صنعت و پایداری امنیت غذایی باشیم

    بهمن ۱۴, ۱۴۰۳
    گفتگوی خواندنی ایفتاتی آی با دکتر پرویز جهانگیری مدیرعامل شرکت فرآیند فرآوری زیستی اولین و بزرگترین تامین کننده مالتودکسترین در کشور

    گفتگوی خواندنی ایفتاتی آی با دکتر پرویز جهانگیری مدیرعامل شرکت فرآیند فرآوری زیستی اولین و بزرگترین تامین کننده مالتودکسترین در کشور

    اردیبهشت ۲, ۱۴۰۳
    روایت خواندنی ایفتاتی آی ، از زندگی و کار و علایق  حاج آقا صمد رسولوی ، کارآفرین  نام آشنا و موفق صنعت غذا

    روایت خواندنی ایفتاتی آی ، از زندگی و کار و علایق حاج آقا صمد رسولوی ، کارآفرین نام آشنا و موفق صنعت غذا

    مرداد ۲۳, ۱۴۰۱
    گفتگوی اختصاصی ایفتاتی آی با مهندس حیدر توکلی شانجانی / انتظارم از رئیس جمهور ، حمایت واقعی و نگرش مثبت به تولیدکننده  و کارآفرینان است

    گفتگوی اختصاصی ایفتاتی آی با مهندس حیدر توکلی شانجانی / انتظارم از رئیس جمهور ، حمایت واقعی و نگرش مثبت به تولیدکننده و کارآفرینان است

    شهریور ۶, ۱۴۰۰
    گفتگوی اختصاصی ایفتاتی آی با دکتر مهدی کریمی تفرشی ، مدیر جوان ، خوش فکر و کارآفرین نسل سوم صنایع غذایی گلها

    گفتگوی اختصاصی ایفتاتی آی با دکتر مهدی کریمی تفرشی ، مدیر جوان ، خوش فکر و کارآفرین نسل سوم صنایع غذایی گلها

    خرداد ۲, ۱۴۰۰

    مقالات علمی و یاداشت ها

    لازمه مدیریت تخصصی و قاطع برای تثبیت قیمت مرغ

    نظام بانکی کشور نیازمند تحول ساختاری

    شهریور ۲۲, ۱۴۰۲
    استفاده از نانوپلاکت‎های گرافن در صنعت بسته‌بندی مواد غذایی و نوشیدنی

    نکات کاربردی در آماده‌سازی و کاربرد هیدروکلوئیدها

    شهریور ۵, ۱۴۰۱
    کاربرد تکنولوژی های نوین در توسعه صنعت غذا

    کاربرد تکنولوژی های نوین در توسعه صنعت غذا

    آذر ۲۳, ۱۴۰۰
    بررسی عملکرد افزودنی های بر پایه گیاهان بر کیفیت نان

    بررسی عملکرد افزودنی های بر پایه گیاهان بر کیفیت نان

    شهریور ۷, ۱۴۰۰
    استخراج کورکومین از زردچوبه با استفاده از اولتراسوند

    استخراج کورکومین از زردچوبه با استفاده از اولتراسوند

    خرداد ۸, ۱۴۰۰
    غنی سازی مواد غذایی و امنیت غذایی

    غنی سازی مواد غذایی و امنیت غذایی

    اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۰

    اهم اخبار

    سید محمدتقی نقوی، بنیانگذار و رئیس گروه عازم “شرکت های گلشهد و شهدینه آران”، شخصیت سال صنعت غذا شد

    نشست هم افزایی تولیدکنندگان و انجمن متخصصین علوم و صنایع غذایی ایران درخصوص دستاوردهای«جشنواره ملی سلامت غذا» + تصاویر مراسم

    گزارش اختصاصی ایفتاتی آی / پانزدهمین همایش ملی صادرات ماشین آلات و محصولات صنایع غذایی به همت انجمن متخصصین علوم و صنایع غذایی ایران برگزار می شود

    چهارمین کنگره بین الملی و بیست و نهمین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی ایران همزمان با بزرگداشت مقام معلم اغاز به کار کرد

    بزرگترین رویداد علمی صنایع غذایی اردیبهشت 402 برگزار می شود / چهارمین کنگره بین المللی و بیست و نهمین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی ایران

    مهدی کریمی‌تفرشی /عضو هیات مدیره کانون انجمن‌های صنایع غذایی کشور : تولید؛ علاج بیماری مهلک اقتصاد

    پایگاه خبری فناوری غذا و صنایع تبدیلی کشاورزی ایران

    © 2020 iftati. تمام حقوق برای iftati محفوظ است. طراحی و بهینه سازی توسط اوسپار.

    پایگاه خبری فناوری غذا و صنایع تبدیلی کشاورزی ایران

    • درباره ما
    • تبلیغات
    • حریم خصوصی
    • تماس با ما
    • ارسال خبر
    • تماس با ما

    مارا دنبال کنید

    خوش آمدید!

    ورود به حساب کاربری خود در زیر

    رمز عبور را فراموش کرده اید؟

    رمز عبور خود را بازیابی کنید

    لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

    ورود
    بدون نتیجه
    مشاهده همه نتیجه
    • خانه اصلی
    • سرویس های خبری
    • فناوری غذا
    • صنایع تبدیلی کشاورزی
    • مصاحبه و گفتگو
    • ارسال خبر
    • کتب تخصصی
    • تماس با ما

    © 2020 iftati. تمام حقوق برای iftati محفوظ است. طراحی و بهینه سازی توسط اوسپار.