شنبه, مرداد ۴, ۱۴۰۴
  • ورود
  • صفحه اصلی
  • سرویس های خبری
    • همه
    • اخبار آشپزی
    • اخبار اقتصاد و بازار
    • اخبار بین الملل
    • اخبار دام طیور و آبزیان
    • اخبار صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی
    • اخبار علمی - تغذیه و سلامت
    • اخبار فناوری غذا و بخش صنعت
    • اخبار کشاورزی و باغبانی
    • اخبار مجلس و دولت
    • اخبار نمایشگاه ها و همایش ها
    چه افرادی به رژیم غذایی فاقد گلوتن نیاز دارند و چرا؟

    ارتباط شگفت‌انگیز گلوتن با افسردگی و اسکیزوفرنی

    اگر کود به میزان کافی وجود دارد پس چرا در اختیار کشاورزان قرار نمی گیرد؟

    یک میلیون تن کود برای باغات کشور نیاز است

    تقویت زنجیره ارزش از مرزعه تا مصرف کننده اجرایی می شود

    تقویت زنجیره ارزش از مرزعه تا مصرف کننده اجرایی می شود

    معاون جهاد کشاورزی قم: بذر مورد نیاز غله‌کاران قمی امسال به خوبی تامین شد

    امنیت غذایی کشور تحت تاثیر تغییرات اقلیمی است

    مالیات ارزش افزوده انواع گوشت و فرآورده‌های گوشتی تعیین تکلیف شد

    مالیات ارزش افزوده انواع گوشت و فرآورده‌های گوشتی تعیین تکلیف شد

    افت بارش در کانون تولید غلات کشور

    افت بارش در کانون تولید غلات کشور

    از پیش بینی برداشت ۱۲۰۰ تن گردو تا برداشت ۹۳ هزار تنی سبزیجات از مزارع آمل

    از پیش بینی برداشت ۱۲۰۰ تن گردو تا برداشت ۹۳ هزار تنی سبزیجات از مزارع آمل

    پرداخت بیش از هزار میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران استان تهران

    خرید تضمینی گندم به ۶.۷ میلیون تن رسید

    به چند دلیل مهم باید آب و لیمو بنوشیم

    معجون‌های ضد گرمازدگی؛ بدنتان را در تابستان بیمه کنید

    قیمت هرکیلو قزل آلا به ۱۱۴ هزارتومان رسید

    تولید قزل آلا به ۱۲۰ هزارتن می‌رسد

    برچسب های پرطرفدار

    • فناوری غذا
    • صنایع تبدیلی کشاورزی
    • مقالات علمی
    • مصاحبه و گفتگو
    • ارسال خبر
    • کتب تخصصی
    • تماس با ما
    بدون نتیجه
    مشاهده همه نتیجه
    پایگاه خبری فناوری غذا و صنایع تبدیلی کشاورزی ایران
    بدون نتیجه
    مشاهده همه نتیجه
    Home سرویس های خبری اخبار اقتصاد و بازار

    واکنش فروشگاه‌های زنجیره‌ای به موضوع تبانی با تولید کنندگان در تخفیف ها!

    رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: تخفیف در محصولات فروشگاه‌های زنجیره‌ای به دلیل کاهش هزینه‌های تولید نسبت به فروش در سطح شهر است.

    توسط ریحانه آزادفلاح
    آذر ۹, ۱۳۹۹
    در اخبار اقتصاد و بازار
    زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
    0
    ممنوعیت فروش کالاهای غیرضروری در سوپرمارکت‌های فرانسه
    امیر خسرو فخریان رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای ، اظهار کرد: واقعی بودن تخفیف‌های ارائه شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و نیز دو کیفیتی یا به تعبیر دیگر دو درجه بودن برخی کالا‌های عرضه شده در این فروشگاه‌ها از جمله انتقاداتی است که همواره مورد بحث بوده است.

    وی افزود: هر چه هست ساز و کار و مکانیسمی است که کاملا مشخص بوده همچنین فرایندی است که از ابتدا تا انتهای آن کاملا شفاف و قابل نظارت است بنابراین این موضوع برای کسانی که بخواهند بدون غرض و یا بدون ذهنیت قبلی از فرایند قیمت گذاری و تخفیف در فروشگاه‌های زنجیره‌ای مطلع شوند همه چیز کاملا آشکار، عیان و قابل درک است.

    رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای بیان کرد: تمام آن چیزی که باعث می‌شود فروشگاه‌های زنجیره ای، تخفیفات همیشگی و جذابی به مشتریان خود ارائه بدهند در دو اصطلاح قابل ذکر است، اول حجم بالای خرید این فروشگاه‌ها و دوم حذف واسطه‌ها و کوتاه کردن فرایند تولید تا مصرف یا کاهش زنجیره تامین کالا است.

    فخریان ادامه داد: همین دو عامل است که توانسته وضعیتی را به وجود بیاورد که افراد از آن به عنوان ” راز تخفیف فروشگاه‌های زنجیره ای” نام ببرند. در حالی که همان گونه که در ابتدا گفتم هیچ رازی در میان نیست.

    وی تصریح کرد: حجم و میزان بالای خریدی که توسط فروشگاه‌های زنجیره‌ای از تولیدکننگان صورت می‌گیرد و در اصطلاح علمی “صرفه‌های ناشی از مقیاس” نامیده می‌شود یکی از مهم‌ترین مزیت‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای است همچنین دخالت مستقیم و موثری که در توان این فروشگاه‌ها برای ارائه محصولاتی با قیمت پایین و ارائه تخفیف دارد مهم‌ترین عاملی است که در موضوع قیمت و تخفیف در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نقش آفرینی می‌کند.

    رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای مطرح کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای به دلیل حجم بالای سفارش کالا و خرید مقدار و مقیاس وسیع کالا از تولیدکنندگان از تخفیفات بیشتری از تولیدکنندگان می‌گیرند که می‌توانند در زمان فروش این کالا‌ها به مشتریان خود با درنظر گرفتن حاشیه سود کمتر برای خود، تخفیفات بیشتری را برای مشتریان خود در نظر بگیرند.

    ساز وکار تخفیف در فروشگاه‌های زنجیره‌ای چگونه است؟
    فخریان با ذکر این مطلب که فروشگاه‌های زنجیره‌ای به عنوان نظام کارآمد و نوین توزیع، از امکانات و توانایی‌های بالاتری برخوردارند گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای ارائه تخفیفات دوره‌ای یا همیشگی و همچنین عرضه مداوم و مستمر کالا با قیمت پایین‌تر و منطقی‌تر به مشتریان برخوردار بوده و از این طریق ضمن افزایش رفاه مصرف کنندگان، رضایت بیشتر آنان را فراهم می‌نمایند.

    وی افزود: حدف واسطه‌ها و ارتباط مستقیم با تامین کنندگان از دیگر ساز و کار‌های رقابتی فروشگاه‌های زنجیره‌ای است این فروشگاه ها، علاوه بر این که در مرحله سفارش و خرید کالا، به علت حجم و مقیاس بالای سفارشات خود می‌توانند تخفیفات بیشتر و بهتری از تامین کنندگان دریافت نمایند، با این وجود بخشی از این تخفیفات در نهایت به شکل کاهش قیمت به مصرف کننده منتقل می‌شود.

    فروش کالا با قیمت دل به خواه توسط دلالان

    رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای با اشاره به فعالیت دلالان در این زمینه بیان کرد: دلالان، کالای تولیدشده را دست به دست نموده و به میل و اراده خود و بدون در نظرگرفتن شرایط جامعه و مردم در زمانی که خود صلاح بدانند کالا را وارد بازار می‌کنند.

    فخریان درباره هزینه‌های حمل و نقل ادامه داد: از دیگر عوامل موثر بر افزایش یا کاهش قیمت تمام شده هر کالا، هزینه حمل و انبارداری آن است. برخورداری فروشگاه‌های زنجیره‌ای از امکانات و توان مناسب در حوزه لجستیک و زنجیره تامین، آن‌ها را قادر می‌سازد هزینه‌های حمل و انبارداری (نگهداری) محصولات را تا حد بسیار زیادی کاهش داده و با کاستن از این نوع هزینه‌ها قیمت نهایی کالا‌های مورد نیاز مصرف کنندگان را کاهش می‌دهد.

    ساز وکار تخفیف در فروشگاه‌های زنجیره‌ای چگونه است؟
    وی با ذکر این مطلب که برخی تصورات به این شکل است که قیمت‌های درج شده روی کالا واقعی نیستند، بیان کرد: این که متاسفانه برخی از افراد چنین وانمود می‌کنند که تولیدکنندگان کالا‌های سفارشی فروشگاه‌های زنجیره‌ای را با قیمتی بالاتر و غیرواقعی و متفاوت با دیگر تولیدات مشابه خود قیمت گذاری می‌کنند تا این فروشگاه‌ها بتوانند با درج تخفیف، مصرف کننده را فریب بدهند بی انصافی است چرا که نرخ گذاری متفاوت یا تولید محصولاتی مشابه، اما با دو قیمت متفاوت توسط تولیدکننده به هیچ عنوان مبنای کارشناسی ندارد و به دور از چشم نهاد‌های نظارتی نمی‌ماند.

    رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افزود: همچنین گفته می‌شود برخی تولیدکنندگان اگر هم تولیدات خود را با دو نرخ متفاوت در اختیار فروشگاه‌های زنجیره‌ای نگذارند این تفاوت را در کیفیت تولیدات خود دخالت می‌دهند. همان گونه که تولید کالا‌هایی مشابه با دو قیمت متفاوت توسط یک تولیدکننده عاقلانه نیست و با وجود نهاد‌های مختلف نظارتی هیچ تولیدکننده‌ای ریسک آن را به جان نمی‌خرد طبعا ارائه یک محصول با یک نام و باقیمت مشابه، اما با کیفیت متفاوت نیز نه عاقلانه است و نه امکانپذیر و اصلا از اساس مردود است.

    فخریان با اشاره به امکان تخلف در فروشگاه‌های زنجیره‌ای اظهار کرد: کسی منکر تخلف نیست، اما مهم این است که اولا این مقدار از تخلف سیستماتیک نباشد و ثانیا به محض مشاهده مورد رسیدگی قرار گرفته و با آن برخورد شود. به همین دلیل است که می‌توان مدعی شد چنانچه اختلاف و مغایرت قیمتی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای رخ داده باشد، کمیسیون‌های نظارتی گزارش می‌دهند و با فروشگاه متخلف برخورد می‌شود.

    ارتباط با نهادهای نظارتی و دولتی

    وی ادامه داد: ماهانه با رصد نرخ ۳۶ قلم کالای اساسی در شعب تحت پوشش اتحادیه در سراسر کشور و ارائه گزارش‌های تفصیلی به سازمان‌هایی از قبیل وزارت صمت، سازمان حمایت، ستاد تنظیم بازار، اتاق اصناف ایران، سازمان تعزیرات حکومتی و سایر سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه به صورت شفاف و مستند اقدام به اطلاع رسانی از شرایط بازار به مسئولین می‌شود.

    رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در پایان تصریح کرد: هنوز حجم بیشتر خرید کالا و خدمات کشور از طریق شبکه سنتی انجام می‌شود و فروشگاه‌های زنجیره‌ای علی رغم رشد و گسترش خوبی که به ویژه در دهه اخیر داشته اند هنوز هم بخش بسیار اندکی از بازار را در اختیار دارند، اما متاسفانه برخی نقد‌ها و یا موضع گیری‌ها به گونه‌ای است که این نسبت را وارونه نشان می‌دهند. به تعبیر دیگر تلاش می‌شود تا کاستی‌های ساز و کار سنتی تامین و توزیع کالا، به سمت فروشگاه‌های زنجیره‌ای سوق داده شود. از این رو منصفانه نیست با نادیده گرفتن خدمات فروشگاه‌های زنجیره‌ای چه در زمینه عرضه به موقع و ارزان‌تر کالا‌ها به مردم و چه در ایجاد جو روانی مثبت اجتماعی که باعث کمتر شدن تاثیر تورم و گرانی بر مردم می‌شود و اجازه نمی‌دهد تصور کمیابی کالا‌ها باعث پیدایش بحران‌های مختلف اجتماعی شود و چه در همکاری‌های نزدیک با نهاد‌های دولتی، انتقاداتی متوجه فروشگاه‌های زنجیره‌ای شود که در نهایت وارد شدن ضرر و زیان به وقت و سرمایه جامعه و شهروندان را به دنبال داشته باشد.

    سرویس خبری : اقتصاد و بازار
    منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
    برچسب ها: اقتصاد و بازارصنایع غذاییصنعت غذا
    پست قبلی

    افت ۲۰ درصدی تولید تخم مرغ؛ قیمت هر کیلو تخم مرغ به ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسید

    پست بعدی

    تسلیم بازار مرغ مازندران مقابل قیمت ستاد تنظیم

    ریحانه آزادفلاح

    مربوطه پست ها

    تقویت زنجیره ارزش از مرزعه تا مصرف کننده اجرایی می شود
    اخبار اقتصاد و بازار

    تقویت زنجیره ارزش از مرزعه تا مصرف کننده اجرایی می شود

    توسط هانیه سیفی مجد
    مرداد ۴, ۱۴۰۴
    0

    ارتقای استاندارد‌های ایمنی و بهداشت مصرف، برندسازی، بازاریابی صادرات محور و تقویت زنجیره ارزش از مزرعه تا مصرف کننده یکی...

    بیشتر بخوانید
    مالیات ارزش افزوده انواع گوشت و فرآورده‌های گوشتی تعیین تکلیف شد

    مالیات ارزش افزوده انواع گوشت و فرآورده‌های گوشتی تعیین تکلیف شد

    مرداد ۴, ۱۴۰۴
    قیمت هرکیلو قزل آلا به ۱۱۴ هزارتومان رسید

    تولید قزل آلا به ۱۲۰ هزارتن می‌رسد

    مرداد ۴, ۱۴۰۴
    واکنش سازمان دامپزشکی به واردات گوشت مرغ آلوده از بلاروس

    تولید ماهانه مرغ به ۲۴۰ هزارتن رسید/ مشکلی در تامین مرغ کشور نداریم

    مرداد ۴, ۱۴۰۴
    پست بعدی
    مرغ بخریم یا کرونا بگیریم؟!

    تسلیم بازار مرغ مازندران مقابل قیمت ستاد تنظیم

    لطفا وارد شوید برای بحث

    پر بازدیدها

    اگر کود به میزان کافی وجود دارد پس چرا در اختیار کشاورزان قرار نمی گیرد؟

    یک میلیون تن کود برای باغات کشور نیاز است

    مرداد ۴, ۱۴۰۴
    اثرات ضد چاقی چای سیاه

    مجوز ثبت سفارش ۱۵ هزارتن چای صادر شد/مصرف سالانه ۱۰۶ هزارتن چای در کشور

    تیر ۲۴, ۱۴۰۴
    قیمت هر شانه تخم مرغ ۳۰ عدد بسته بندی ۱۱۸ هزارتومان اعلام شد

    خرید تضمینی روزانه تخم مرغ به ۱۰ هزارتن رسید

    تیر ۳۰, ۱۴۰۴
    توزیع شیرخشک یارانه‌ای نوزاد منطقی شد/ قیمت شیرخشک نوزاد تغییری نداشته است

    توزیع شیرخشک یارانه‌ای نوزاد منطقی شد/ قیمت شیرخشک نوزاد تغییری نداشته است

    تیر ۲۹, ۱۴۰۴
    برداشت هلو از باغ‌های مهاباد ۱۰ درصد افزایش یافت

    بهترین میوه برای سم زدایی بدن

    مرداد ۱, ۱۴۰۴

    مصاحبه و گفتگو

    محسن امینی، رئیس هیأت مدیره هلدینگ میلانا :با تولید صادرات محور، گام های بلند دیگری در تعالی صنعت سلولزی ایران برداشته خواهد شد
    گفتگو و مصاحبه ها

    محسن امینی، رئیس هیأت مدیره هلدینگ میلانا :با تولید صادرات محور، گام های بلند دیگری در تعالی صنعت سلولزی ایران برداشته خواهد شد

    توسط امیرحسین فتحی
    فروردین ۲۳, ۱۴۰۴
    0

    محسن امینی، رئیس هیأت مدیره هلدینگ میلانا در حاشیه سی و دومین نمایشگاه بین المللی ایران بیوتی، کلین و صنایع...

    عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی البرز در گفتگو با ایفتاتی آی مطرح کرد :  باید بیش از پیش نگران آینده صنعت و پایداری امنیت غذایی باشیم

    عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی البرز در گفتگو با ایفتاتی آی مطرح کرد : باید بیش از پیش نگران آینده صنعت و پایداری امنیت غذایی باشیم

    بهمن ۱۴, ۱۴۰۳
    گفتگوی خواندنی ایفتاتی آی با دکتر پرویز جهانگیری مدیرعامل شرکت فرآیند فرآوری زیستی اولین و بزرگترین تامین کننده مالتودکسترین در کشور

    گفتگوی خواندنی ایفتاتی آی با دکتر پرویز جهانگیری مدیرعامل شرکت فرآیند فرآوری زیستی اولین و بزرگترین تامین کننده مالتودکسترین در کشور

    اردیبهشت ۲, ۱۴۰۳
    روایت خواندنی ایفتاتی آی ، از زندگی و کار و علایق  حاج آقا صمد رسولوی ، کارآفرین  نام آشنا و موفق صنعت غذا

    روایت خواندنی ایفتاتی آی ، از زندگی و کار و علایق حاج آقا صمد رسولوی ، کارآفرین نام آشنا و موفق صنعت غذا

    مرداد ۲۳, ۱۴۰۱
    گفتگوی اختصاصی ایفتاتی آی با مهندس حیدر توکلی شانجانی / انتظارم از رئیس جمهور ، حمایت واقعی و نگرش مثبت به تولیدکننده  و کارآفرینان است

    گفتگوی اختصاصی ایفتاتی آی با مهندس حیدر توکلی شانجانی / انتظارم از رئیس جمهور ، حمایت واقعی و نگرش مثبت به تولیدکننده و کارآفرینان است

    شهریور ۶, ۱۴۰۰
    گفتگوی اختصاصی ایفتاتی آی با دکتر مهدی کریمی تفرشی ، مدیر جوان ، خوش فکر و کارآفرین نسل سوم صنایع غذایی گلها

    گفتگوی اختصاصی ایفتاتی آی با دکتر مهدی کریمی تفرشی ، مدیر جوان ، خوش فکر و کارآفرین نسل سوم صنایع غذایی گلها

    خرداد ۲, ۱۴۰۰

    مقالات علمی و یاداشت ها

    لازمه مدیریت تخصصی و قاطع برای تثبیت قیمت مرغ

    نظام بانکی کشور نیازمند تحول ساختاری

    شهریور ۲۲, ۱۴۰۲
    استفاده از نانوپلاکت‎های گرافن در صنعت بسته‌بندی مواد غذایی و نوشیدنی

    نکات کاربردی در آماده‌سازی و کاربرد هیدروکلوئیدها

    شهریور ۵, ۱۴۰۱
    کاربرد تکنولوژی های نوین در توسعه صنعت غذا

    کاربرد تکنولوژی های نوین در توسعه صنعت غذا

    آذر ۲۳, ۱۴۰۰
    بررسی عملکرد افزودنی های بر پایه گیاهان بر کیفیت نان

    بررسی عملکرد افزودنی های بر پایه گیاهان بر کیفیت نان

    شهریور ۷, ۱۴۰۰
    استخراج کورکومین از زردچوبه با استفاده از اولتراسوند

    استخراج کورکومین از زردچوبه با استفاده از اولتراسوند

    خرداد ۸, ۱۴۰۰
    غنی سازی مواد غذایی و امنیت غذایی

    غنی سازی مواد غذایی و امنیت غذایی

    اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۰

    اهم اخبار

    سید محمدتقی نقوی، بنیانگذار و رئیس گروه عازم “شرکت های گلشهد و شهدینه آران”، شخصیت سال صنعت غذا شد

    نشست هم افزایی تولیدکنندگان و انجمن متخصصین علوم و صنایع غذایی ایران درخصوص دستاوردهای«جشنواره ملی سلامت غذا» + تصاویر مراسم

    گزارش اختصاصی ایفتاتی آی / پانزدهمین همایش ملی صادرات ماشین آلات و محصولات صنایع غذایی به همت انجمن متخصصین علوم و صنایع غذایی ایران برگزار می شود

    چهارمین کنگره بین الملی و بیست و نهمین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی ایران همزمان با بزرگداشت مقام معلم اغاز به کار کرد

    بزرگترین رویداد علمی صنایع غذایی اردیبهشت 402 برگزار می شود / چهارمین کنگره بین المللی و بیست و نهمین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی ایران

    مهدی کریمی‌تفرشی /عضو هیات مدیره کانون انجمن‌های صنایع غذایی کشور : تولید؛ علاج بیماری مهلک اقتصاد

    پایگاه خبری فناوری غذا و صنایع تبدیلی کشاورزی ایران

    © 2020 iftati. تمام حقوق برای iftati محفوظ است. طراحی و بهینه سازی توسط اوسپار.

    پایگاه خبری فناوری غذا و صنایع تبدیلی کشاورزی ایران

    • درباره ما
    • تبلیغات
    • حریم خصوصی
    • تماس با ما
    • ارسال خبر
    • تماس با ما

    مارا دنبال کنید

    خوش آمدید!

    ورود به حساب کاربری خود در زیر

    رمز عبور را فراموش کرده اید؟

    رمز عبور خود را بازیابی کنید

    لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

    ورود
    بدون نتیجه
    مشاهده همه نتیجه
    • خانه اصلی
    • سرویس های خبری
    • فناوری غذا
    • صنایع تبدیلی کشاورزی
    • مصاحبه و گفتگو
    • ارسال خبر
    • کتب تخصصی
    • تماس با ما

    © 2020 iftati. تمام حقوق برای iftati محفوظ است. طراحی و بهینه سازی توسط اوسپار.