به نقل از راشاتودی، طبق یافتههای جدید، کشورهای آسیایی تا سال 2030 هزینه خود را برای مواد غذایی دو برابر میکنند و به 8 تریلیون دلار خواهد رساند و بیش از 1.5 تریلیون دلار سرمایهگذاری برای برآوردن تقاضا در این قاره لازم است. در حال حاضر هزینه مصرف مواد غذایی در آسیا 4 تریلیون دلار در سال تخمین زده شده است.
بر اساس یافتههای مشترک شرکتهای سرمایهگذاری پی دبلیو سی PwC، رابوبانک Rabobank و تماسک Temasek، بیشتر این هزینهها ناشی از رشد سریع جمعیت در این قاره است که انتظار میرود تا سال 2030 به 4.5 میلیارد نفر برسد.
تغییر عادات مصرف کننده یکی دیگر از عوامل افزایش تقاضا است چرا که مردم این منطقه به طور فزایندهای به سمت غذای سالم میروند.
آنوج ماهشواری، مدیر عامل شرکت کشاورزی در شرکت تماسک در گفتگو با شبکه سی ان بیسی گفت: مردم غذای سالمتری میخواهند؛ غذای ایمنتری میخواهند؛ آنها میخواهند آنلاین خرید کنند وغذایی میخواهند که پایدار باشد.
بر اساس این گزارش، همه اینها به ناچار منجر به تبدیل شدن قاره آسیا به بزرگترین بازار مواد غذایی و آشامیدنی در جهان در کمتر از یک دهه میشود.
طبق این یافته ها، بیشترین میزان افزایش هزینه در هند و منطقه جنوب شرق آسیا رخ خواهد داد، با این حال، چین موقعیت خود را به عنوان بزرگترین بازار در کل حفظ خواهد کرد.
در این گزارش آمده است که حدود 1.55 تریلیون دلار سرمایهگذاری در سراسر زنجیره غذایی آسیا برای برآوردن تقاضای فزاینده مورد نیاز است، که میتواند یک فرصت تجاری عالی برای سرمایه گذاران باشد.
این گزارش از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران خواسته است تمرکز خود را بر روی شش «روند مهم» از جمله رژیمهای غذایی سالم، محصولات تازه، منابع ایمن، مصرف پایدار، پروتئینهای جایگزین و خرید آنلاین متمرکز کنند.
ماهشواری در این باره میگوید: این روندها (چیزی است) که صنایع کشاورزی باید روی آن تمرکز کنند و اطمینان حاصل کنند که مصرف کنندگان میتوانند این نوع غذا را علاوه بر حجم مورد نیاز خود در نقاطی مانند آسیا دریافت کنند.