علیرضا مهاجر با اشاره به همراهی رسانه ملی در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به عموم بهره وران و فعالان بخش کشاورزی از مجموعه رسانه ای کشور خواست پیامها در مورد اصلاح الگوی کشت را شفافتر، رساتر و به زبان سادهتر به مخاطبان به ویژه کشاورزان و بهرهبرداران برسانند و به اجرای موفق این طرح کلان در کشور کمک کنند.
مهاجر با بیان این که کشاورزان، مردمانی بسیار شریف و باهوش هستند و به رغم سادهزیستی مسایل را خوب درک میکنند، تصریح کرد: اگر روابط عمومیها و رسانههای حوزه کشاورزی بتوانند با پیامهای هدفمند و ساده با کشاورزان روبرو شوند، تاثیر زیادی در اجرای برنامهها و طرحهای کلان از جمله اصلاح الگوی کشت خواهد داشت.
معاون وزارت جهاد کشاورزی تبیین اهمیت اجرای الگوی کشت برای ذیربطان غیرکشاورز را ضروری خواند و افزود: ما تنها با کشاورزان سروکار نداریم و انتقال پیام درباره اهمیت و ضرورت اجرای الگوی کشت باید به مسوولان کشور نیز منتقل شود، زیرا مسوولان زیادی مانند بخشداریها، شوراهای روستایی، تعاونیها و دهداران را داریم که به طور مستقیم و غیرمستقیم با کشاورزان در ارتباط هستند.
وی اظهار داشت: اگر این پیامها طوری منتقل شود که نیات تصمیمگیران شفاف منتقل نشود به طور قطع اجرای کار یا طرح با وقفه و حتی نادرست انجام خواهد شد.
الگوی کشت که سادهترین تعریف آن؛ کاشت محصول مناسب در مکان و زمان مناسب است موثرترین راه برای استفاده بهینه از منابع خاک و آب برای تولیدات کشاورزی است که باوجود تاکید بر اهمیت آن از دهههای گذشته تا امسال به دلایل مختلفی بطور جدی اجرا نشده بود.
وزارت جهاد کشاورزی سه شنبه ۱۸ مهرماه امسال اقدام به رونمایی از الگوی کشت فصل زراعی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ و ابلاغ آن به استانها و دستگاههای ذیربط کرد.
- بیشتر بخوانید:
- الگوی کشت با آغاز فصل زراعی جدید ابلاغ میشود