سید حسین حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به رویکرد ترویجی فعالیت های حوزه شیلات کشور گفت: راه اندازی گروه همت با موضوع همکاران مردمی ترویج در صنعت شیلات، پیش از تولید، همراه با تولید و پس از تولید، در واقع تجربه خوبی است که سازمان شیلات از گذشته داشته و امروز در قالب گروه های همت از آن استفاده می کند. این تجربه همان رسالت ترویجی است.
رئیس سازمان شیلات ایران افزود: علاوه بر تبادل دانش توسط گروه همت، با خبر شدن از مشکلات و مسائل مردم از نتایج خوب این طرح است که با همکاری ترویج کشاورزی در سطح پهنه های تولیدی امکان پذیر است.
سیدحسین حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فعالیت های شیلات کشور نیاز به اطلاع رسانی و با بیان ساده تر صدا و تصویر دارد، گفت: با توجه به مخاطبان بخش شیلات کشور ز جمله بهره برداران، همکاران شیلات کشور و مخاطبان عمومی غیر شیلاتی، باید آگاهی بخشی به این افراد با توجه به نیاز هر کدام برنامه ریزی شود.
وی افزود: مهندسی کردن ذهن مخاطبان، کار چند وجهی ترویج و مروجین است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی، نیاز حوزه شیلات کشور را برای پیشبرد اهداف سازمانی و معرفی محصولات به جامعه و همچنین توسعه آبزی مصرفی در جامعه، نیازمند برنامه عملیاتی ترویجی دانست و گفت: از نگاه سلامت، سفره مردم، الگوی کشت، ایجاد شغل و بهبود معیشت و تجاری سازی صنعت جوان شیلات کشور نیاز به فرهنگسازی و هدایت شبکه های اجتماعی است که تمام این موارد نیازمند ظرفیت های آموزشی – ترویجی است.
- بیشتر بخوانید:
- صید میگو در آبهای ساحلی بوشهر با ۱۳۷۰ قایق آغاز شد
- صادرات شیلات به ۳ کشور تسهیل شود/ بازار شیلات نیرو محرکه تولید است
منبع:
سازمان شیلات ایران