سهم ۲۰ درصدی صنایع غذایی از کل صنایع سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان گفت: بالغ بر ۲۰ درصد از صنایع استان را صنایع غذایی تشکیل می دهند.

داود شهرکی در بازدید از صنایع غذایی مینو شرق گفت: کل اشتغال در صنایع استان بالغ بر ۲۵ هزار نفر می باشد که ۴۵۰۰ نفر از افراد در حوزه ی صنایع غذایی فعالیت دارند.

وی شرکت های تولیدی کنسروسازی، نوشابه های گازدار، بسته بندی محصولات دریایی و صنایع غذایی مینوشرق را از جمله واحدهای مطرح استان در زمینه ی صنایع غذایی عنوان کرد که اشتغال قابل توجهی را ایجاد نموده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان افزود: شرکت صنایع غذایی مینو شرق از واحدهای شاخص صنعتی استان سیستان و بلوچستان می باشد که اشتغال بیش از ۳۲۰ نفری را در استان ایجاد نموده و با ایده های جدید در زمینه توسعه در همه ابعاد به ویژه اشتغال، افزایش تولید و نگاه ویژه به صادرات محصولات گام برداشته است.

وی در ادامه افزود: تمامی پرسنل مشغول در شرکت صنایع غذایی مینو شرق بومی هستند و ایجاد یک شغل در استان با اهمیت بوده و حمایت از واحدهای تولیدی وظیفه این سازمان و دستگاه های مرتبط است.

ایل خانی مدیرعامل شرکت صنایع غذایی مینو شرق نیز در این دیدار گفت: گروه صنایع غذایی مینو تصمیم بر حمایت ویژه با تخصیص برند به شرکت صنایع غذایی مینو شرق سیستان و بلوچستان دارد و ماموریت داریم که علاوه بر بازار داخل حضور بیشتری در بازار کشورهای همسایه داشته باشیم و نگاه شرکت صنایع غذایی مینو شرق صادرات ۵۰ درصد کالاهای تولیدی است.

وی افزود: خط تولید تافی و انواع آبنبات بهینه سازی و نوسازی و افزایش ظرفیت داده شده و به زودی وارد مدار تولید می شود.

گفتنی است شرکت صنایع غذایی مینو شرق در زمینه تولید انواع بیسکویت ، پفک، آبنبات و تافی فعالیت دارد.

سرویس خبری:اخبار اقتصاد و بازار

خروج از نسخه موبایل