دوشنبه, آبان ۱۹, ۱۴۰۴
  • ورود
  • صفحه اصلی
  • سرویس های خبری
    • همه
    • اخبار آشپزی
    • اخبار اقتصاد و بازار
    • اخبار بین الملل
    • اخبار دام طیور و آبزیان
    • اخبار صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی
    • اخبار علمی - تغذیه و سلامت
    • اخبار فناوری غذا و بخش صنعت
    • اخبار کشاورزی و باغبانی
    • اخبار مجلس و دولت
    • اخبار نمایشگاه ها و همایش ها
    دلایل تغییر سیاست دولت برای ثبت سفارش و ترخیص برنج

    رشد عجیب واردات برنج در سال گرانی!

    معاون وزیر جهادکشاورزی خبر داد؛ توزیع ماهانه ۱.۸ میلیون تن نهاده دامی برای حمایت از دامداران

    توزیع یک سوم نهاده مصرفی در سامانه بازارگاه

    تولید خرما به یک‌ میلیون و ۲۰۰ هزار تن می‌رسد

    قیمت هرکیلو خرمای پیارم به ۴۰۰ هزارتومان رسید

    عرضه هر شانه تخم مرغ ۶ هزار تومان کمتر از نرخ مصوب

    راهکار تنظیم بازار تخم مرغ چیست؟

    تغذیه سالم با مواد غذایی منجمد:راهکارهایی برای کنترل‌ قند خون

    قیمت انواع محصولات غذایی منجمد در میادین میوه اعلام شد

    چطور به برنج ۸۰ هزار تومانی رسیدیم؟

    بازار برنج با توزیع محموله‌های وارداتی ساماندهی می‌شود

    گوشت قرمز زیاد، اما گران! / نرخ گوشت گوساله ۹۰ هزار تومان اعلام شد

    تولید ۵۰۰ هزارتن گوشت قرمز در۶ ماهه امسال/ دامداران حمایت می شوند

    زردچوبه و عسل؛ترکیب طلایی برای کنترل وزن

    زردچوبه و عسل؛ترکیب طلایی برای کنترل وزن

    پیش بینی برداشت ۴۳۵۰ تنی ازگیل در گیلان

    پیش بینی برداشت ۴۳۵۰ تنی ازگیل در گیلان

    قیمت انواع محصولات غذایی منجمد در میادین میوه اعلام شد

    قیمت انواع محصولات غذایی منجمد در میادین میوه اعلام شد

    برچسب های پرطرفدار

    • فناوری غذا
    • صنایع تبدیلی کشاورزی
    • مقالات علمی
    • مصاحبه و گفتگو
    • ارسال خبر
    • کتب تخصصی
    • تماس با ما
    بدون نتیجه
    مشاهده همه نتیجه
    پایگاه خبری فناوری غذا و صنایع تبدیلی کشاورزی ایران
    بدون نتیجه
    مشاهده همه نتیجه
    Home سرویس های خبری اخبار اقتصاد و بازار

    اهمیت کیفیت و طعم‌دلپذیر روغن‌های خوراکی برند برای گروه پرمصرف تهرانی

    نتایج پژوهش قطب علمی کشاورزی ایران حاکی از آن است که فاکتورهایی نظیر کیفیت، بسته‌بندی، ارگانیگ بودن و طعم‌دلپذیر روغن‌های خوراکی برند برای گروه پرمصرف تهرانی اهمیت بیشتری نسبت به فراوانی محصول در بازار دارد.

    توسط هستی محمدمهدی پور
    مهر ۲, ۱۴۰۴
    در اخبار اقتصاد و بازار
    زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
    0
    افسار مصرف باید مهار شود/ در روغن بیش از ۸۰ درصد وارد کننده ایم

    دکتر امیرحسین چیذری، استاد گروه اقتصاد کشاورزی دانشگاه تهران و سرپرست قطب علمی کشاورزی کشور، پژوهشی با عنوان «بررسی عوامل مؤثر بر وفاداری مصرف‌کنندگان به برندهای روغن خوراکی در شهر تهران (آفتابگردان، سویا، زیتون و کنجد)» را انجام داده است.

    در این مطالعه به بررسی تعیین عوامل مؤثر بر مقدار مصرف این روغن­ها و تعیین عوامل مؤثر بر وفاداری مصرف­ کننده به برند روغن خوراکی، با توجه به ماهیت کیفی و ترتیبی متغیر وابسته از الگوی لاجیت ترتیبی استفاده شده ­است. هم‌چنین تعیین حجم نمونه به روش نمونه‌­گیری خوشه­‌ای دومرحله‌ای در دسترس از میان کل مصرف کنندگان شهر تهران بوده و اطلاعات از جمع­ آوری ۳۵۰ پرسشنامه که توسط مصرف­ کنندگان روغن خوراکی تکمیل شده، به‌دست‌آمده است.

    وی، در توضیح بیشتر گفت که از برندهای روغن خوراکی موجود در بازار مصرف‌کنندگان حداکثر هشت و حداقل یک برند روغن خوراکی موجود در بازار را می ­شناسند. ۹۱.۱ درصد مصرف‌کنندگان به برند روغن خوراکی مورد استفاده خود اهمیت می‌دهند. ۶۹ درصد افراد کیفیت محصول ارائه‌شده از سوی یک برند را عاملی مؤثر در انتخاب مجدد آن می‌دانند. هم‌چنین بر اساس اطلاعات جمع‌آوری‌شده از مصرف‌کنندگان تهرانی هر خانوار به‌طور متوسط ماهانه ۲.۵ لیتر روغن خوراکی مصرف می­ کند. این مقدار در بیشترین حالت به ۱۲ و کمترین حالت مقدار آن به ۰.۱ لیتر در ماه می­ رسد. یک برند روغن خوراکی بیشترین سهم مصرفی را در میان خانوار­های ایرانی دارد.

    این پژوهشگر گروه اقتصاد کشاورزی دانشگاه تهران با استناد به نتایج همین پژوهش اعلام کرد که افزایش سطح تحصیلات و افزایش سطح تأثیر بیماری و رژیم غذایی بر نوع روغن خوراکی موجب کاهش وفاداری به برند در سطح وفاداری یک (مصرف خیلی کم) و دو (مصرف متوسط) و افزایش وفاداری به برند در سطح وفاداری سه (مصرف زیاد) می­ شود.

    وی ادامه داد که هم‌چنین افزایش قیمت موجب افزایش وفاداری به برند در سطح وفاداری یک (مصرف خیلی کم) و دو (مصرف متوسط) و کاهش میزان وفاداری به برند در سطح وفاداری سه (مصرف زیاد) می ­شود. افزایش کیفیت و بهبود بسته­ بندی روغن خوراکی موجب کاهش میزان وفاداری در سطح وفاداری یک و دو و افزایش میزان وفاداری در سطح وفاداری سه می­ شود. فراوانی محصول در بازار موجب افزایش وفاداری در سطح وفاداری یک (مصرف خیلی کم) و کاهش میزان وفاداری در سطح وفاداری (مصرف زیاد) سه می­‌شود.

    این پژوهشگر گروه اقتصاد کشاورزی دانشگاه تهران در ادامه افزود: این نتایج بیانگر این مطلب است که برای گروه پرمصرف روغن خوراکی، فراوانی محصول در بازار اهمیت کمتری دارد؛ اما دیگر عوامل مانند کیفیت، بسته‌بندی، اورگانیگ بودن و طعم‌دلپذیر از اهمیت بیشتری برخوردار است.

    چیذری خاطرنشان کرد: با توجه به نتایج به‌دست‌آمده به‌طورکلی می‌توان گفت میزان وفاداری به برند در گروه خانم­ها بیشتر از آقایان است؛ از این‌رو باید واحدهای تولیدی در تبلیغات خود به این نکته توجه ویژه ­ای داشته باشند. قیمت روغن خوراکی یک عامل جذاب برای مصرف ­کننده است.

    وی با بیان این‌که با توجه به نتایج این پژوهش افزایش قیمت محصول موجب کاهش سطح وفاداری به برند روغن خوراکی می‌شود، در ادامه پیشنهاد داد که واحدهای تولیدی نوپا برای جذب مشتری ابتدا محصول خود را باقیمت کمتری نسبت به رقبا به بازار عرضه تا بتوانند جایگاه خود را در بازار پیدا کنند. این واحدها می ­توانند از ترفندهایی مانند ایجاد تخفیفات قیمتی، جایزه برای خرید محصول، ایجاد باشگاه مشتریان و ارائه خدمات ویژه به آن­ها استفاده کنند.

    سرپرست قطب علمی کشاورزی کشور در ادامه گفت: برندهای مطرح موجود در بازار در رابطه با افزایش قیمت محصول خود باید بسیار دقت کنند که این افزایش قیمت به‌گونه‌ای نباشد که موجب از دست رفتن مشتریان وفادار شود.

    چیذری ادامه داد: کیفیت محصول همیشه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل انتخاب آن توسط مشتری بوده است. بنابراین حفظ کیفیت محصول و بهبود آن می ­تواند موجب جذب مشتری جدید و حفظ مشتریان قدیمی شود.

    وی تصریح کرد: هم‌چنین فراوانی برندها در بازار و دسترسی آن‌ یک عامل بسیار مؤثر در افزایش میزان وفاداری به برند است. بنابراین پیشنهاد می­ شود تا واحدهای تولیدی محصول خود را در بازده‌­های زمانی منظم و در همه مناطق توزیع کنند. بهبود بسته‌­بندی بر اساس عوامل مهم موردنظر مصرف‌کنندگان از جمله حفظ کیفیت محصول، وزن مناسب، دارای برچسب اطلاعات غذایی مناسب و طراحی ظروف متمایز و راحتی مصرف از برندهای دیگر می­ تواند به‌عنوان پتانسیل جذب مشتری را برای آن برند افزایش دهد.

    این پژوهشگر گروه اقتصاد کشاورزی دانشگاه تهران، یادآور شد: از دید مصرف­ کننده کیفیت و بسته ­بندی روغن­های خوراکی مورد مطالعه تأثیر زیادی در قیمت پرداختی برای هرلیتر روغن و میزان مصرف آن­ها دارد. مهم­ترین مولفه ­های موثر در کیفیت روغن خوراکی از دید مصرف ­کننده هم به‌ترتیب ارگانیک بودن روغن، رنگ شفاف و طعم دلپذیر آن است.

    چیذری افزود: هم‌چنین مهم­ترین مولفه ­های موثر در بسته ­بندی روغن خوراکی از دید مصرف ­کننده به‌ترتیب دارای قابلیت حفظ کیفیت محصول، ارزان بودن و دارای برچسب اطلاعات غذایی و وزن مناسب (حدود یک لیتر) است. عواملی مانند قیمت، فروش آنلاین روغن و فراوانی در بازار به‌ترتیب دارای بیشترین تأثیر در وفاداری مصرف­ کننده به برند روغن خوراکی است. بنابراین پیشنهاد می‌شود تا تولیدکنندگان روغن خوراکی در تولید محصولات خود به این نکات توجه ویژه داشته ­باشند.

    وی افزود: با توجه به نتایج این پژوهش می ­توان دریافت از دیدگاه مصرف­ کننده کیفیت روغن خوراکی یک عامل مهم در خرید این محصول و وفاداری به برند آن است. با توجه به تأثیر مستقیم قیمت و کیفیت نهاده­ ها بر کیفیت و قیمت محصول نهایی و همچنین نقش واسطه­ ها در افزایش هزینه­ های تولید و توزیع و از طرف دیگر تأثیر مستقیم شرایط نگهداری بر کیفیت روغن ­های مورد مطالعه و همچنین گسترش روزافزون بازارهای اینترنتی، برای کارآیی و بهبود روند تولید و توزیع این محصولات در کشور است.

    چیذری در ادامه پیشنهاد داد که زنجیره ­های یک پارچه تولید و توزیع روغن با همکاری انجمن ­ها و تشکل­ های مربوطه و حمایت دولت ایجاد شود تا بتوان با مدیریت واحد زنجیره­ ها و نظارت بر روند تولید مدیریت و برنامه ­ریزی درستی در راستای تولید و توزیع این محصولات داشته و با حذف واسطه ­ها هزینه­ و زمان تولید و توزیع را کاهش ­داد.

    سرپرست قطب علمی کشاورزی کشور با بیان این‌که بر اساس رفتار مصرف‌کنندگان قیمت‌هایی که در بازار مورد پذیرش مصرف‌کننده قرار می‌گیرند ناشی از ویژگی‌های کالاهاست، گفت: این ویژگی‌ها هرکدام سهمی در قیمت مورد توافق مصرف‌کننده یا تقاضاکننده و عرضه‌کننده دارد.

    چیذری یادآور شد: از این‌رو شناخت دقیق خواسته ­های مصرف­ کننده موجب تولید و عرضه کالای تقاضامحور، کاهش هزینه های بازاریابی، نفوذ بیشتر محصول در میان مصرف­ کنندگان و افزایش مطلوبیت مصرف­ کننده و وفاداری او به برندها خواهد شد.

    سرویس خبری: اقتصاد و بازار

     

    منبع: ایسنا

    برچسب ها: اقتصاد و بازاربازارروغن خوراکیصنایع تبدیلی و تکمیلیکیفیت
    پست قبلی

    خطرات مصرف سالاد به جای شام

    پست بعدی

    رفع تداخل ۹۴ درصد از اراضی کشاورزی عملیاتی شد

    هستی محمدمهدی پور

    مربوطه پست ها

    دلایل تغییر سیاست دولت برای ثبت سفارش و ترخیص برنج
    اخبار اقتصاد و بازار

    رشد عجیب واردات برنج در سال گرانی!

    توسط هستی محمدمهدی پور
    آبان ۱۹, ۱۴۰۴
    0

     آمارهای گمرک نشان می‌دهد که امسال ۲ برابر پارسال برنج وارد شده اما همچنان قیمت‌ها صعودی است. قیمت برنج وارداتی...

    بیشتر بخوانید
    معاون وزیر جهادکشاورزی خبر داد؛ توزیع ماهانه ۱.۸ میلیون تن نهاده دامی برای حمایت از دامداران

    توزیع یک سوم نهاده مصرفی در سامانه بازارگاه

    آبان ۱۹, ۱۴۰۴
    تولید خرما به یک‌ میلیون و ۲۰۰ هزار تن می‌رسد

    قیمت هرکیلو خرمای پیارم به ۴۰۰ هزارتومان رسید

    آبان ۱۹, ۱۴۰۴
    عرضه هر شانه تخم مرغ ۶ هزار تومان کمتر از نرخ مصوب

    راهکار تنظیم بازار تخم مرغ چیست؟

    آبان ۱۹, ۱۴۰۴
    پست بعدی
    مدیرکل دفتر یکپارچگی و بهره‌وری اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی کشور: کشاورزان در امر یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی مشارکت کنند

    رفع تداخل ۹۴ درصد از اراضی کشاورزی عملیاتی شد

    پر بازدیدها

    رییس مجمع ملی صادرکنندگان دام توضیح داد: شگرد برخی شرکت‌های بسته‌بندی برای گران کردن گوشت قرمز

    گوشت گوساله تنظیم بازاری کیلویی ۸۰۹ هزار تومان عرضه شد

    مهر ۲۱, ۱۴۰۴
    کشاورزان ایلام در انتظار غرامت خشکسالی؛ سال بی‌باران و زمین بی‌پاسخ

    کشاورزان ایلام در انتظار غرامت خشکسالی؛ سال بی‌باران و زمین بی‌پاسخ

    آبان ۸, ۱۴۰۴
    قیمت انواع برنج ایرانی و وارداتی در میادین میوه و تره بار اعلام شد

    قیمت برنج امروز پنجشنبه اول آبان ۱۴۰۴ در بازار جهانی

    آبان ۱, ۱۴۰۴
    زردچوبه و عسل؛ترکیب طلایی برای کنترل وزن

    زردچوبه و عسل؛ترکیب طلایی برای کنترل وزن

    آبان ۱۸, ۱۴۰۴
    راهکاری برای ایجاد امنیت غذایی در شرایط فعلی کشور/غنی‌سازی مواد غذایی با ریز مغذی‌ها

    بیکاری کشاورزان، زنگ خطر پنهان ناامنی غذایی

    مهر ۱۹, ۱۴۰۴

    مصاحبه و گفتگو

    محسن امینی، رئیس هیأت مدیره هلدینگ میلانا :با تولید صادرات محور، گام های بلند دیگری در تعالی صنعت سلولزی ایران برداشته خواهد شد
    گفتگو و مصاحبه ها

    محسن امینی، رئیس هیأت مدیره هلدینگ میلانا :با تولید صادرات محور، گام های بلند دیگری در تعالی صنعت سلولزی ایران برداشته خواهد شد

    توسط امیرحسین فتحی
    فروردین ۲۳, ۱۴۰۴
    0

    محسن امینی، رئیس هیأت مدیره هلدینگ میلانا در حاشیه سی و دومین نمایشگاه بین المللی ایران بیوتی، کلین و صنایع...

    عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی البرز در گفتگو با ایفتاتی آی مطرح کرد :  باید بیش از پیش نگران آینده صنعت و پایداری امنیت غذایی باشیم

    عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی البرز در گفتگو با ایفتاتی آی مطرح کرد : باید بیش از پیش نگران آینده صنعت و پایداری امنیت غذایی باشیم

    بهمن ۱۴, ۱۴۰۳
    گفتگوی خواندنی ایفتاتی آی با دکتر پرویز جهانگیری مدیرعامل شرکت فرآیند فرآوری زیستی اولین و بزرگترین تامین کننده مالتودکسترین در کشور

    گفتگوی خواندنی ایفتاتی آی با دکتر پرویز جهانگیری مدیرعامل شرکت فرآیند فرآوری زیستی اولین و بزرگترین تامین کننده مالتودکسترین در کشور

    اردیبهشت ۲, ۱۴۰۳
    روایت خواندنی ایفتاتی آی ، از زندگی و کار و علایق  حاج آقا صمد رسولوی ، کارآفرین  نام آشنا و موفق صنعت غذا

    روایت خواندنی ایفتاتی آی ، از زندگی و کار و علایق حاج آقا صمد رسولوی ، کارآفرین نام آشنا و موفق صنعت غذا

    مرداد ۲۳, ۱۴۰۱
    گفتگوی اختصاصی ایفتاتی آی با مهندس حیدر توکلی شانجانی / انتظارم از رئیس جمهور ، حمایت واقعی و نگرش مثبت به تولیدکننده  و کارآفرینان است

    گفتگوی اختصاصی ایفتاتی آی با مهندس حیدر توکلی شانجانی / انتظارم از رئیس جمهور ، حمایت واقعی و نگرش مثبت به تولیدکننده و کارآفرینان است

    شهریور ۶, ۱۴۰۰
    گفتگوی اختصاصی ایفتاتی آی با دکتر مهدی کریمی تفرشی ، مدیر جوان ، خوش فکر و کارآفرین نسل سوم صنایع غذایی گلها

    گفتگوی اختصاصی ایفتاتی آی با دکتر مهدی کریمی تفرشی ، مدیر جوان ، خوش فکر و کارآفرین نسل سوم صنایع غذایی گلها

    خرداد ۲, ۱۴۰۰

    مقالات علمی و یاداشت ها

    لازمه مدیریت تخصصی و قاطع برای تثبیت قیمت مرغ

    نظام بانکی کشور نیازمند تحول ساختاری

    شهریور ۲۲, ۱۴۰۲
    استفاده از نانوپلاکت‎های گرافن در صنعت بسته‌بندی مواد غذایی و نوشیدنی

    نکات کاربردی در آماده‌سازی و کاربرد هیدروکلوئیدها

    شهریور ۵, ۱۴۰۱
    کاربرد تکنولوژی های نوین در توسعه صنعت غذا

    کاربرد تکنولوژی های نوین در توسعه صنعت غذا

    آذر ۲۳, ۱۴۰۰
    بررسی عملکرد افزودنی های بر پایه گیاهان بر کیفیت نان

    بررسی عملکرد افزودنی های بر پایه گیاهان بر کیفیت نان

    شهریور ۷, ۱۴۰۰
    استخراج کورکومین از زردچوبه با استفاده از اولتراسوند

    استخراج کورکومین از زردچوبه با استفاده از اولتراسوند

    خرداد ۸, ۱۴۰۰
    غنی سازی مواد غذایی و امنیت غذایی

    غنی سازی مواد غذایی و امنیت غذایی

    اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۰

    اهم اخبار

    سید محمدتقی نقوی، بنیانگذار و رئیس گروه عازم “شرکت های گلشهد و شهدینه آران”، شخصیت سال صنعت غذا شد

    نشست هم افزایی تولیدکنندگان و انجمن متخصصین علوم و صنایع غذایی ایران درخصوص دستاوردهای«جشنواره ملی سلامت غذا» + تصاویر مراسم

    گزارش اختصاصی ایفتاتی آی / پانزدهمین همایش ملی صادرات ماشین آلات و محصولات صنایع غذایی به همت انجمن متخصصین علوم و صنایع غذایی ایران برگزار می شود

    چهارمین کنگره بین الملی و بیست و نهمین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی ایران همزمان با بزرگداشت مقام معلم اغاز به کار کرد

    بزرگترین رویداد علمی صنایع غذایی اردیبهشت 402 برگزار می شود / چهارمین کنگره بین المللی و بیست و نهمین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی ایران

    مهدی کریمی‌تفرشی /عضو هیات مدیره کانون انجمن‌های صنایع غذایی کشور : تولید؛ علاج بیماری مهلک اقتصاد

    پایگاه خبری فناوری غذا و صنایع تبدیلی کشاورزی ایران

    © 2020 iftati. تمام حقوق برای iftati محفوظ است. طراحی و بهینه سازی توسط اوسپار.

    پایگاه خبری فناوری غذا و صنایع تبدیلی کشاورزی ایران

    • درباره ما
    • تبلیغات
    • حریم خصوصی
    • تماس با ما
    • ارسال خبر
    • تماس با ما

    مارا دنبال کنید

    خوش آمدید!

    ورود به حساب کاربری خود در زیر

    رمز عبور را فراموش کرده اید؟

    رمز عبور خود را بازیابی کنید

    لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

    ورود
    بدون نتیجه
    مشاهده همه نتیجه
    • خانه اصلی
    • سرویس های خبری
    • فناوری غذا
    • صنایع تبدیلی کشاورزی
    • مصاحبه و گفتگو
    • ارسال خبر
    • کتب تخصصی
    • تماس با ما

    © 2020 iftati. تمام حقوق برای iftati محفوظ است. طراحی و بهینه سازی توسط اوسپار.